Klacht Bosch: fabricgefout deur vrijwel ongebruikt gasfornuis niet vergoed. Geen reatie op telefoons, emails en verzoeken om overleg.

Klachtnummer
# 57938
Gebruiker
R.Wallast Groenewoud
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Pas in deember 2013 komt aan het licht dat de scharnieren van de ovenklep van het in 2008 gekochte Bosch gasfornuis niet goed sluiten. Na overleg met mijn locale leverancier heb ik Bosch gebeld omdat het een fabricagefout bertrof en de niet verstelbare scharnieren vernieuwd moesten worden. Bosch-monteur komt op 30 jan'14 , constateert foute scharnieren en ook vervolg schade. Ik moet eerst alles betalen en kan daarna via de website geld terugvragen c.q. praten over de reparatie vervolg-schade. Na 2 pogingen per internet en 5 emails wordt ik uitedelijk pas op 3 april teruggebeld met ( samengevat) de mededeling dat de garantie verlopen is en dat ik de voorrijkosten, de vervangen scharnieren en het arbeidsloon moet betalen. Ik zou van deze medeling een schriftelijke bevestiging krijgen. Tot op heden : niets ! Kortom : de fabrieksfout staat vast ( heb de originele scharnieren nog ) maar Bosch wenst niet voor de kosten op te draaien én reageert niet .

Gewenste oplossing

De scharnierkosten ad € 156,04 terug storten en de vervolgschade die de monteur van Bosch constateerde alsnog verhelpen. Voorts verzoek aan Bosch om wel adequaat en naar behoren te reageren op vriendelijke verzoeken/klachten en vooral om fabricagefouten te herstellen op eigen kosten.
Tweede verzoek / suggestie : op-nemen onder Stekeligheden in de Consumentengids. Ook de ombudsman van het Haarlems Dagblad van 10-02-2014 maaqkte al melding van de niet echte coulance van Bosch.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Bosch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Bosch?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen