Klacht Bosch: ondeugdelijk inductieplaat valt uit 3 jaar na aankoop en er is geen sprake van garantie.

L. Fortuin

Wij hebben in 2017 een Bosch inductieplaat geleverd gekregen bij onze nieuwe keuken (samen met een Bosch afwasmachine en oven). Vorige week werkte nummer 8 op de inductieplaat niet meer. De andere sterktes (1 - ) werkten nog wel. We hebben via de leverancier van de keuken uiteindelijk contact met de klantenservice van Bosch opgenomen. Eerst zeiden ze dat er geen garantie meer was, dat er een monteur kon komen en dat wij minimaal 100 euro voorrijkosten moesten betalen en dat daarbij de werktijd van de reparateur in rekening zou worden gebracht. Na ons protest, de inductieplaat is nog maar 3 jaar oud en is er dan helemaal geen garantie op dit soort vroegtijdige gebreken? We hoefden toen geen voorrijkosten meer t betalen en ook de arbeidstijd van de reparateur zou neit in rekening worden gebracht. Vanmorgen is de reparateur bij ons geweest. De gehele tinplaat van e inductieplaat moest vervangen worden. Er zou geen garantie op zijn. We moesten 174 euro betalen voor de printplaat. Er werd ons geadviseerd contact op t nemen met Bosch om ons te beklagen. We hebben gebeld maar de telefoniste was niet ontvankelijk voor een klacht. De inductieplaat werkte tenslotte weer voor 174 euro. Een nieuwe zouden we 1000 euro voor meoten betalen.

Mijn klacht: dit is toch belachelijk. De printplaat in de inductieplaat is kapot. Binnen 3 jaar notabene......geen garantie en eindeloos gezeur om toch nog wat van de prijzen af te krijgen.
Ik vind het klantonvriendelijk en spreek Bosch om zijn niet-deugdelijke apparatuur gratis te vervangen. Het is al erg genoeg dat de inductieplaat gedeeltelijk uitvalt binnen 3 jaar na aankoop.

Mijn eis is dat Bosch ons het bedrag terugbetaald wat wij voor de nieuw geleverde printplaat hebben moeten betalen.

IK wil het bedrag van 174 teruggestort krijgen. Tenslotte is de oorzaak de ondeugdelijk inductieplaat waarvan de printplaat al na 3 jaar vervangen moest worden.

Wij vinden dat Bosch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

L. Fortuin
ik heb tot op heden nog geen enkele reactie van Bosch gekregen

Ook een klacht indienen over Bosch?