Klacht Bosch: Onjuiste kosten in rekening gebracht bij een monteurs afspraak.

# 272016
H.M. Hof

Bij onze negen jaar oude vaatwasser liep het water niet meer weg. Wij hebben bij Bosch een afspraak gemaakt voor een monteur. Doel was om de monteur eerst een diagnose te laten stellen, om vervolgens dan te bepalen of het nog zin had een reparatie uit te voeren. Dit is ook zo besproken bij het maken van de afspraak voor de monteur. De monteur kwam. Controleerde de zeef en schoepen, welke wij overigens conform handleiding ook hadden gecontroleerd. Draaide de schroef van het afdekplaatje van de zeef wel vast ( 60 sec), welke wij conform handleiding hadden losgemaakt en startte de vaatwasser. Tot onze verbazing bleek deze volledig te functioneren. Tot onze verbazing bracht de monteur 115 euro in rekening en niet het bedrag voor een diagnose, welke ca. 60 euro is. Zijn argument was dat hij de machine werkend achterliet en dat daarom de kosten voor een reparatie in rekening is gebracht. Ik vind deze argumentatie te zot voor woorden en betwist daarom deze rekening. De monteur heeft geen enkele handeling uitgevoerd welke enige relatie heeft met het uitvoeren van een reparatie. Het wederom bevestigen van het afdekplaatje en het starten van de vaatwasser behoren volledig bij de handelingen van het stellen van een diagnose, welke als resultaat heeft gehad, dat geen defect is gevonden. De controles van de monteur aan zeef en schoepen waren al door mij ( de gebruiker) uitgevoerd conform de aanwijzingen in de handleiding en waren dus overbodig. Het afdekplaatje was door mij losgelaten omdat ik ervan uit ging dat de monteur zichzelf ook wilde overtuigen dat zeef schoon was en de schoepen functioneerden. Feitelijk is door de monteur alleen het starten van de vaatwasser uitgevoerd en om hiervoor nu de kosten voor een reparatie in rekening te brengen is echt buitensporig.

De factuur voor deze " reparatie" annuleren en vervangen door een factuur voor het stellen van een diagnose.

Wij vinden dat Bosch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Bosch?