Klacht Bosch: Torenhoge kosten voor het wissselen van twee ledlampjes

S.Y. Slager

Mijn klacht is dat na bijna vier jaar de led-lampen van de afzuigkap al kapot zijn. Toen ik belde om de lampen te bestellen bleek dat ik dat niet zelf kan repareren. Daarvoor moet een monteur voor komen met voorrijdkosten 89 euro. De lampjes zelf kosten 55 euro per stuk. Dan komen de arbeidskosten a 8, 06 euro per 6 minuten kijken. Dus ik ben al voor twee lampjes 200 euro kwijt en dan komen de arbeidskosten nog bij. En dat terwijl ik bijna vier jaar geleden een afzuigkap ter waarde van 526 euro heb aangeschaft. Het is best bijzonder dat de reparatie van de afzuigkap al bijna de helft van de aanschafwaarde bedraagt voor het wisselen van twee lampjes! En als ik geschokt reageer dat men het bij de deze bedragen blijkbaar heel normaal vindt.

Overleg hoe we dit gaan oplossen. Het kan niet zo zijn dat a. de lampjes binnen vier jaar al kapot zijn, het zijn namelijk led-lampen en b. dat de kosten zo enorm hoog zijn dat dit niet strookt met de duurzaamheidsgedachte. Mocht het bedrijf met mij contact willen opnemen dan stuur ik hen het aankoopbewijs toe.

Wij vinden dat Bosch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

S.Y. Slager
Niets, er is geen contact met mij opgenomen.

Ook een klacht indienen over Bosch?