Klacht Bossma keukens: Kapotte keukenkraan

Klachtnummer
# 53124
Gebruiker
Mariska
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Het betreft een klacht jegens Bossma Keukens in Heteren. Eind 2011 hebben wij een keuken besteld en deze is ook keurig afgeleverd week 51 2011. Nu 2 jaar later is de aan en uit hendel van de kraan (Merk Nobili) afgebroken. De fabrieksgarantie is 5 jaar op mechanisme van hun producten. In de verkoop voorwaarden van Bossma staat dat zij de fabrieksgarantie altijd overnemen. Ik beroep me op het feit dat het een ondeugdelijk product betreft omdat je bij de koop van een kraan redelijke wijs mag uit gaan van een leverduur langer dan twee jaar. Middels foto's en het aanbieden van het opsturen van de kraan kan de ondeugdelijkheid worden gecheckt door Bossma. Helaas is de firma Bossma geenszins van plan moeite te doen de kraan te repareren dan wel te vervangen indien reparatie onmogelijk blijkt waar ik als consument wel recht op heb bij ondeugdelijkheid van een product. Bossma wil dat ik middels een dure advocaat bewijs dat de kraan ondeugdelijk is.

De oplossing

Een gerepareerde en op nieuw geïnstalleerde kraan. In dien reparatie niet mogelijk is graag een nieuwe.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Bossma keukens hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Bossma keukens
    Datum
    Mevrouw Snoeck,We hebben uw kraan kunnen beoordelen en in uw geval is de bedieningshendel afgebroken. Helaas valt dit niet onder de fabrieksgarantie. De fabriek bedoelt met n.l. "het mechanisme" het binnenwerk van de kraan. We hebben u daarom aangeboden om de kraan te repareren tegen de benodigde kosten. U heeft daarop aangegeven dat uw kraan niet deugde waarop wij een de gelegenheid hebben geven dit te onderbouwen. Tot op heden heeft u dit niet onderbouwd, graag zien wij dat nog tegemoet. Foto's van uw kraan: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=618019144936895&set=pcb.618019541603522&type=1&theater
  2. Auteur
    Mariska
    Datum
    Ik beroep me op mijn recht op een goed product.
    Via foto's en het aanbieden om de kraan op te sturen heb ik geprobeerd de ondeugdelijkheid van het product aan te tonen. U wijst mijn verzoek af. U wilt bewijs waaruit blijkt dat de kraan ondeugdelijk was voordat de hendel afbrak en stelt dat ik daarvoor een jurist nodig heb. Uw advies heb ik inmiddels opgevolgd en ik heb een jurist in de arm genomen.
  3. Auteur
    Bossma keukens
    Datum
    Mevrouw Snoeck,
    Wij adviseren u eerder om dit bij uw opstalverzekering onder te brengen. Desgewenst kunnen wij u helpen met een offerte hiervoor.
  4. Auteur
    Mariska
    Datum
    Ik heb het nu ondergebracht bij een jurist en wil graag wachten op de bevinden van mijn jurist.