Klacht Bostools.nl ijsselmuiden: apparaat voldoet niet aan op site vermelde beschrijving

Juriën Beterams

Ik heb een aantal vragen m.b.t. de Eurom pac14 mobiele airco.

Op de site staat werktemperatuur 18-32 °C. Is het nu zo dat wanneer
het in mijn ruimte lager dan 18graden moet zijn deze airco niet werkt?
Ik heb een ruimte van ongeveer 240m3 waar 6 mensen tegelijk aanwezig
zijn.Deze ruimte wil ik in de zomer koeler laten worden en het is er
vrij vochtig. Ik zag dat hij 43,2 L / 24u uit de ruimte kan trekken,

Ja de werktemperatuur is bedoeld tussen de 18 en 32 C. voor een
optimale werking.
Is de temperatuur lager dan 18 C zal hij minder koelen !

Vraag:
De 300m3, kan ik daar van uitgaan dat hij het aan kan ( dan bedoel ik de
Eurom pac14 mobiele airco)?? Ik heb een ruimte van 90m2 bij 2,5m hoogte,
hier zijn telkens 6 tot 8 mensen aanwezig, vandaar dat ik daar vanuit moet
kunnen gaan..

Uw ruimte is 90x2,5 = 225 m3
De mobiel pac 14 airco kan tot 300 m3 koelen bij de ideale omstandigheden
als isolerende wanden.
Bij een ruimte van 225 m3 moet dit dus ook prima kunnen.

Vraag:
ik wil even het volgende onder de aandacht brengen: ik heb mijn airco onlangs, tijdens de warme buitentemperatuur vanaf midden mei tot na de Pinksterdagen , geïnstalleerd. Nu merk ik op dat de airco de ruimte niet gekoeld krijgt. Met andere woorden de airco heeft niet voldoende capaciteit voor mijn ruimte van 225m3.
Tot mijn verbazing zie ik op jullie site onderstaande informatie, welke dus aanzienlijk is veranderd sinds dat ik de airco heb aangeschaft. Toentertijd stond er bij: de maximale oppervlakte tot 300m3 zou de airco moeten kunnen koelen en nu staat er ineens voor nog maar 140m3. Gezien ons mailverkeer (zie de volgende pagina) heb ik daarover ook het benodigde bewijs. U heeft mij dus niet de juiste informatie verschaft.
Feit is dat ik, na veel moeite (2x retour moeten sturen omdat de airco niet in orde was) een airco van jullie heb ontvangen waar ik niet mee uit de voeten kan.
Beschrijving
De ideale mobiele airco. Zeer geschikt voor het koelen van woonvertrekken zoals slaapkamers, woonkamers, zolders en kleinere bureau ruimtes. Dit systeem werkt met een slang welke de warme lucht naar buiten afvoerd. De afvoerruimte naar buiten is minimaal door een nieuw uitlaatsysteem. Zie afbeelding!
Specificaties
Model : Pac 14
Koel capaciteit : 14000 BTU / 4100 Wh
Stroom verbruik : 1480 / 6,4 W/h
Max. oppervlakte : 140 m3
Ontvochtiging max. : 43,2 L / 24u
Luchtstroom max. : 450 m3/u
Aansluitspanning : 230 V / 50 Hz
Afzekerwaarde : 16 A (traag)
Koelmiddel : R410
Werktemperatuur : 18-32 °C
Afstandbediening : Ja
Energie klasse : A
Geluidsniveau : < 52 dB(A)
Afmetingen : 42 x72 x29 cm
Gewicht : 27 kg
Raaamvuller : Ja

Antwoord:
De capacitiet van de mobiele airco van 225 m3 gaat uit van de Ideale omstandigheden om te koelen.
Destijds ook aangegeven. De waarde die we er nu bij hebben staan is de gemiddelde waarde van een ruimte.
Omdat blijkt dat de omstandigheden veelal niet worden vermeldt !
Ik heb u wel degelijk de juiste informatie verschaft. Ik kan mij nog herinerren dat ik u via een telefonisch gesprek u in eerste instantie
Nog een andere airco heb aanbevolen, alleen dat wilde u toen niet aangezien dat te duur zou zijn.

De airco op laten halen en vervolgens graag het gehele aankoopbedrag terug vorderen.

Wij vinden dat Bostools.nl ijsselmuiden hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Bostools.nl ijsselmuiden?