Wij vinden dat Bouwfonds hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Bouwfonds: Gebreken door bouwfouten, maar garantietermijn verstreken
Details
De klacht
Bouwfonds heeft in 1995 een huis met gebreken opgeleverd. Hoeveel fouten er destijds zijn gemaakt, werd in de loop der jaren steeds duidelijker. De meeste pas na de garantietermijn van 10 jaar. Dat de terrasdeur binnen 10 jaar begon te rotten, werd niet door Bouwfonds opgelost, maar door aannemer Hagedoorn, die de verantwoordelijkheid hiervoor op zich nam. Andere bouwfout: alleen het huis is op palen geheid, de naastliggende carport niet, dus die begon na jaren te verzakken. Het achteraf heien van de carport zou minstens 30.000 Euro kosten. We hebben dit probleem tijdelijk opgelost door ophoging en herbestrating. Voorts: de kozijnen aan de voorgevel zijn achter de voorste plank aan het wegrotten als gevolg van een onjuiste detaillering. Kosten voor vervanging: 2250 Euro. Deze hoge kosten zouden niet nodig zijn, als de fouten nooit waren gemaakt. Maar omdat de garantietermijn is verstreken, komt Bouwfonds er mee weg. Wettelijk hebben we dus geen poot om op te staan.De oplossing
Een tegemoetkoming in de kosten voor het vervangen van de kozijnen.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.