Klacht Bouwfonds: Gebreken door bouwfouten, maar garantietermijn verstreken

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 136944
Gebruiker
mevr Siem
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bouwfonds heeft in 1995 een huis met gebreken opgeleverd. Hoeveel fouten er destijds zijn gemaakt, werd in de loop der jaren steeds duidelijker. De meeste pas na de garantietermijn van 10 jaar. Dat de terrasdeur binnen 10 jaar begon te rotten, werd niet door Bouwfonds opgelost, maar door aannemer Hagedoorn, die de verantwoordelijkheid hiervoor op zich nam. Andere bouwfout: alleen het huis is op palen geheid, de naastliggende carport niet, dus die begon na jaren te verzakken. Het achteraf heien van de carport zou minstens 30.000 Euro kosten. We hebben dit probleem tijdelijk opgelost door ophoging en herbestrating. Voorts: de kozijnen aan de voorgevel zijn achter de voorste plank aan het wegrotten als gevolg van een onjuiste detaillering. Kosten voor vervanging: 2250 Euro. Deze hoge kosten zouden niet nodig zijn, als de fouten nooit waren gemaakt. Maar omdat de garantietermijn is verstreken, komt Bouwfonds er mee weg. Wettelijk hebben we dus geen poot om op te staan.

De oplossing

Een tegemoetkoming in de kosten voor het vervangen van de kozijnen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Bouwfonds hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    mevr Siem
    Datum
    Sinds 1995: Bouwfonds geeft nooit thuis, is mijn ervaring.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
mevr Siem
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry