Opgelost door Bovag Autoverzekering: Pechhulp wordt niet waargemaakt.

J.H. Schuurman

Aangezien het eerder een, voor mij, onmogelijke klus was gebleken om van mijn C4 Picasso een H7 lamp te vervangen, heb ik indertijd aan mijn BOVAG garage gevraagd, of dit onder de pechhulp zou vallen en dat werd toen bevestigd. Mede om die reden ben ik begin dit jaar over gegaan naar de BOVAG pechhulp. Toen ik dan ook op 25aug. j.l. In Nijkerk constateerde dat het linker dimlicht was uitgevallen, heb ik niet de pechhulp ingeschakeld, maar ben met 1 dimlicht nar huis in Driebergen gereden. De volgende morgen heb ik mij met de pechhulppas en een H7 lamp bij mijn garage gemeld, omdat ik aanspraak maakte op mijn afgesloten pechhulp. En de lamp werd, zij het ook met enige moeite, door een monteur vervangen. Echter daarna kreeg ik te horen dat men het dit keer gratis had gedaan, maar dat het een volgende keer berekend zou worden.Eerlijk gezegd stond ik perplex en heb opgemerkt dat ik een volgende keer dan zeker maar even buiten Driebergen in donker de BOVAG pechhulp moest bellen.

Aangezien een lamp altijd onderweg uitvalt en men dan recht heeft op gratis montage, is het niet meer dan redelijk dat dit ook het geval is, als men zich de volgende dag bij de garage meldt met dit euvel. Uiteraard moet de betreffende garage de door hem gemaakte kosten dan ook bij de BOVAG kunnen claimen.

Bovag Autoverzekering
    Helaas was het systeemtechnisch niet mogelijk u eerder te berichten via deze website, daarom hebben wij op 11 september 2013 u via e-mail een reactie op uw klacht gegeven.
    J.H. Schuurman
    De Bovag blijft in 3e reactie haar formele standpunt herhalen zonder op mijn specifieke situatie in te gaan. M.i. is dit volledig vergelijkbaar met het verwisselen van een wiel in het geval van een lekke band bij een pechhulpvrager met woonplaatsservice, waarvoor de betreffende garage, die op de hulppas vermeld staat, uiteraard een vergoeding krijgt. Of niet soms? In dit geval ontbreekt het dus kennelijk aan deze vergoeding en daar ben ik als consument de dupe van. Stel uw beleid daarom bij!
    Bovag Autoverzekering
    U kunt aanspraak maken op uw pechhulppolis wanneer u met uw auto gestrand bent en daarom niet meer op een veilige manier verder kunt rijden. Besluit u 's nachts met kapotte verlichting verder te rijden en gaat u overdag naar de garage, dan is er overdag geen sprake meer van een noodsituatie. Op dat moment kunt u geen aanspraak maken op de dekking. Heeft u 's nachts kapotte verlichting? Dan is hulp meer noodzakelijk dan overdag. Twijfelt u of u aanspraak kunt maken op uw pechhulppolis? Dan verzoeken wij u te bellen met de alarmcentrale. De alarmcentrale bekijkt op dat moment of en hoe zij u kunnen helpen. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit antwoord, dan staan wij u graag telefonisch te woord.
    Bovag Autoverzekering
    We zouden graag telefonisch contact met u willen, zodat we onze argumenten kunnen toelichten en u uw argument kunt toelichten. Stelt u dit op prijs? Zo ja, wanneer kunnen wij u het best bellen?
    J.H. Schuurman
    Akkoord, belt u mij maandagmorgen 30 sept. tussen 10 en 11uur.
    Bovag Autoverzekering
    Wij hebben u afgelopen maandag gebeld en beiden onze standpunten toegelicht. We gaan er vanuit dat we het dossier bij deze kunnen sluiten.
    J.H. Schuurman
    Het was een goed gesprek waarin we elkaar de ruimte hebben gegeven om ieders standpunt toe te lichten. Naar verwachting hebben we elkaar niet kunnen overtuigen. Mijn wens is dat dit in de toekomst wel onder de pechhulp valt. Nu is de praktijk dat de garage dit niet berekent, maar een relatief hoog bedrag vraagt voor de te vervangen lamp ter compensering van de kosten. Dit omdat hij deze kosten niet kan declareren. Ook wat mij betreft kan hiermee het dossier worden gesloten.

J.H. Schuurman

Ook een klacht indienen over Bovag Autoverzekering?