Opgelost door Bovag Autoverzekering: Poliskosten na opzeggen autoverzekering

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 34628
Gebruiker
Chris
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Na het opzeggen van de autoverzekering door mijn tussenpersoon ben ik netjes gebeld door een medewerkster van Bovag autoverzekeringen. Deze vroeg de reden van mijn opzegging,ik heb netjes verteld dat ik via mijn tussenpersoon een verzekering met een uitgebreidere dekking kon afsluiten,daar was begrip voor en het gesprek werd netjes beeindigd. Over eventuele kosten is mij niets verteld. Even later ontving ik een e-mail betreffende de opzegging ,hierin werd naar de polisvoorwaarden verwezen waarin zou staan dat er 20,- poliskosten berekend zou worden. Dit heb ik nagekeken maar dit is niet als zodanig in de voorwaarden omschreven.
Ook na telefonisch contact en een e-mailtje richting Bovag verzekeringen blijft men echter op het standpunt dat e.e.a nu eenmaal zo is en er niet van afgeweken kan worden.
E.e.a zit mij toch niet echt lekker , voor mijn gevoel is het zelfs onrechtvaardig.

De oplossing

Het alsnog laten vervallen van deze kosten.
En misschien nog wel belangrijker:duidelijke en heldere polisvoorwaarden
zodat andere consumenten dit hopelijk bespaard blijft.

8 reacties

  1. Auteur
    Bovag Autoverzekering
    Datum
    Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over deze situatie. We nemen zo snel mogelijk contact met u op om meer uitleg te geven.
  2. Auteur
    Chris
    Datum
    Er is netjes en snel gereageerd middels een e-mail.
    Helaas vooralsnog zonder het gewenste resultaat.
    ER wordt naar o.a artikel 1.1 v.d polisvoorwaarden verwezen waarin staat: de administratiekosten varieren van 3.- tot 20,- Euro.
    Je moet dan schijnbaar als klant zelf maar raden welke administratiekosten wanneer gelden?
    En nog gekker,als je binnen 3 maanden een nieuwe verzekering afsluit krijg je deze kosten terug!?
    Kortom e.e.a is wat mij betreft nog niet afgewerkt.
  3. Auteur
    Bovag Autoverzekering
    Datum
    We zullen weer zo snel mogelijk contact met u opnemen om op deze punten in te gaan.
  4. Auteur
    Chris
    Datum
    Wederom bedankt voor uw snelle en nette reactie.
    Het is en blijft voor mijn gevoel nog steeds vreemd dat er niet gewoon per administratieve handeling een vaststaand tarief in de polisvoorwaarden is vermeld.
    Verder geloof ik niet dat er van jullie kant nog een voor mij bevredigende oplossing komt.
    Ik ga kijken of ik wellicht via bijvoorbeeld de Consumentenbond of anderszins juridisch advies in kan winnen.
    Voor mijn gevoel sta ik namelijk in mijn recht.
  5. Auteur
    Bovag Autoverzekering
    Datum
    Zoals we in onze eerdere antwoorden al hebben uitgelegd, worden er voor een tussentijdse beeindiging poliskosten in rekening gebracht. Wilt u uw verzekering kosteloos opzeggen? Dan kunt u uw verzekering per einddatum opzeggen.Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
  6. Auteur
    Chris
    Datum
    U blijft zich telkens maar op uw-deels onduidelijke- polisvoorwaarden beroepen.
    Dit heeft u in eerdere antwoorden ook zelf toegegeven.
    Er valt op deze manier dus niet uit te komen.
    Jammer dat u op geen enkele manier enige coulance betracht.
    Wat mij betreft eindigd hier de klachtenafhandeling middels dit forum.
  7. Auteur
    Bovag Autoverzekering
    Datum
    Wij sluiten hierbij het dossier op Klachtenkompas.nl.
  8. Auteur
    Chris
    Datum
    Mijn klacht is uiteindelijk op een andere manier "per ongeluk opgelost". Namelijk nadat er een foutief bedrag van de door mij zo gehate opzegkosten was afgeschreven heb ik uiteraard telefonisch contact opgenomen. Er is mij toegezegd dat het compleet wordt teruggestort en dat daarmee de kous af is.
    E.e a is dus niet te danken aan enige welwillendheid maar aan een administratieve fout.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Chris
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Bovag Autoverzekering?