Opgelost door Bovag Autoverzekering: Poliskosten na opzeggen autoverzekering

Chris

Na het opzeggen van de autoverzekering door mijn tussenpersoon ben ik netjes gebeld door een medewerkster van Bovag autoverzekeringen. Deze vroeg de reden van mijn opzegging,ik heb netjes verteld dat ik via mijn tussenpersoon een verzekering met een uitgebreidere dekking kon afsluiten,daar was begrip voor en het gesprek werd netjes beeindigd. Over eventuele kosten is mij niets verteld. Even later ontving ik een e-mail betreffende de opzegging ,hierin werd naar de polisvoorwaarden verwezen waarin zou staan dat er 20,- poliskosten berekend zou worden. Dit heb ik nagekeken maar dit is niet als zodanig in de voorwaarden omschreven.
Ook na telefonisch contact en een e-mailtje richting Bovag verzekeringen blijft men echter op het standpunt dat e.e.a nu eenmaal zo is en er niet van afgeweken kan worden.
E.e.a zit mij toch niet echt lekker , voor mijn gevoel is het zelfs onrechtvaardig.

Het alsnog laten vervallen van deze kosten.
En misschien nog wel belangrijker:duidelijke en heldere polisvoorwaarden
zodat andere consumenten dit hopelijk bespaard blijft.

Bovag Autoverzekering
    Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over deze situatie. We nemen zo snel mogelijk contact met u op om meer uitleg te geven.
    Chris
    Er is netjes en snel gereageerd middels een e-mail.
    Helaas vooralsnog zonder het gewenste resultaat.
    ER wordt naar o.a artikel 1.1 v.d polisvoorwaarden verwezen waarin staat: de administratiekosten varieren van 3.- tot 20,- Euro.
    Je moet dan schijnbaar als klant zelf maar raden welke administratiekosten wanneer gelden?
    En nog gekker,als je binnen 3 maanden een nieuwe verzekering afsluit krijg je deze kosten terug!?
    Kortom e.e.a is wat mij betreft nog niet afgewerkt.
    Bovag Autoverzekering
    We zullen weer zo snel mogelijk contact met u opnemen om op deze punten in te gaan.
    Chris
    Wederom bedankt voor uw snelle en nette reactie.
    Het is en blijft voor mijn gevoel nog steeds vreemd dat er niet gewoon per administratieve handeling een vaststaand tarief in de polisvoorwaarden is vermeld.
    Verder geloof ik niet dat er van jullie kant nog een voor mij bevredigende oplossing komt.
    Ik ga kijken of ik wellicht via bijvoorbeeld de Consumentenbond of anderszins juridisch advies in kan winnen.
    Voor mijn gevoel sta ik namelijk in mijn recht.
    Bovag Autoverzekering
    Zoals we in onze eerdere antwoorden al hebben uitgelegd, worden er voor een tussentijdse beeindiging poliskosten in rekening gebracht. Wilt u uw verzekering kosteloos opzeggen? Dan kunt u uw verzekering per einddatum opzeggen.Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
    Chris
    U blijft zich telkens maar op uw-deels onduidelijke- polisvoorwaarden beroepen.
    Dit heeft u in eerdere antwoorden ook zelf toegegeven.
    Er valt op deze manier dus niet uit te komen.
    Jammer dat u op geen enkele manier enige coulance betracht.
    Wat mij betreft eindigd hier de klachtenafhandeling middels dit forum.
    Bovag Autoverzekering
    Wij sluiten hierbij het dossier op Klachtenkompas.nl.
    Chris
    Mijn klacht is uiteindelijk op een andere manier "per ongeluk opgelost". Namelijk nadat er een foutief bedrag van de door mij zo gehate opzegkosten was afgeschreven heb ik uiteraard telefonisch contact opgenomen. Er is mij toegezegd dat het compleet wordt teruggestort en dat daarmee de kous af is.
    E.e a is dus niet te danken aan enige welwillendheid maar aan een administratieve fout.

Chris

Ook een klacht indienen over Bovag Autoverzekering?