Klacht Boxxpot: ontbinding van koop wordt niet gemeld bij After Pay

# 181991
J.K.

boxxpot androit besteld en op 16 juni ontvangen. Pakket geopend, maar product voldeed niet. Dezelfde dag contact gehad met Boxxpot en in overleg met hen het complete product aangetekend retour gestuurd. Vervolgens niets meer gehoord, maar tijdje later wel een aanmaning van After Pay ontvangen. In contact met After Pay werd mij aangegeven dat Boxxpot de aankoop bij hen dient af te melden. Na weer diverse keren zelf met Boxxpot gebeld te hebben, laten zij mij begin augustus! weten dat de koop niet ontbonden kan worden, omdat de zegel van de verpakking door mij verbroken zou zijn en er een kabel zou ontbreken (ik weet 100% zeker dat ik het complete pakket retour heb gestuurd, dus dit kan niet waar zijn). Inmiddels al 3 aanmaningen (inclusief oplopende boetebedragen) van After Pay ontvangen, omdat Boxxpot de ontbinding van de koop niet accepteert / niet meld bij After Pay.

Dat de ontbinding van de koop door Boxxpot wordt gemeld bij After Pay en ik geen rekening en/of aanmaning meer ontvang, voor een ondeugdelijk product dat ik in overleg met Boxxpot de volgende dag aangetekend retour heb gestuurd.

Boxxpot
    Beste Joop,

Zodra de klant zijn/haar product niet volgens de voorwaarden terugstuurt zullen wij de facturatie niet afmelden bij Afterpay. Dit was bij u het geval omdat u namelijk en de HDMI kabel er niet bij heeft terug gestuurd die erbij hoort, en u de verzegeling had verbroken zoals beide netjes in onze voorwaarden staat beschreven.
    Wij kunnen uw boxxpot terug sturen naar u indien u daar behoefte aan heeft.
    J.K.
    neem hier geen genoegen mee dan had u mij schriftelijk moeten laten weten van het ontbreken van zegel [welke zegel]en kabel weet zeker dat hij compleet is terug gestuurd .doe aangifte bij politie morgen . volgens politie zo illegaal als de pest
    J.K.
    U geeft aan dat de zegel verbroken is. In het tel. contact voorafgaand aan de retourzending, was bij u bekend dat de Boxxpot geopend is om uit te proberen. Dit is ook mijn recht als consument. Vanuit Boxxpot is mij in ditzelfde tel.contact ook vertelt dat ik het product aangetekend retour kon sturen binnen de termijn van 14 dagen zonder enige aankoopverplichting. De HDMI-kabel heb ik met 100% zekerheid aan u geretourneerd op 17 juni. Pas in augustus laat u mij weten dat de kabel ontbreekt.
    Boxxpot
    Beste,

Dat wij dat toen pas lieten weten doet komt omdat er toen pas goed contact was. Maar zodra de verzegeling verbroken is vervalt inderdaad uw retourrecht. Dit heeft te maken met softwarehoudende programmatuur. Dit is zeker niet illegaal en volgens de wet dus ook volgens de politie is dit dus netjes volgens de regels.