Klacht Bralex: Ik voel mij afgezet door BekendVanTV.nl / BralexBV

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 466016
Gebruiker
M. M. Tillemans
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb een aankoop gedaan bij deze webshop ( een massageband GYMFORM Total ABS)
Bij de advertentie wordt aangegeven 30 dagen retourgarantie enprobeer jouw bestelling 30 dagen uit!!!
Ik heb de band 2x uitgeprobeerd en binnen de gestelde termijn teruggezonden, maar men weigert mijn het aankoopbedrag terug te geven. Ik krijg te horen dat men de band om hygienische niet teruggenomen kan worden. Ik hen vóór de retourzending enkele malen iemand aan de telefoon gehad over de retourzending, maar ook toen heeft men mij er niet op gewezen dat ik de band niet retour kon zenden.
Gezien ook dat boven de advertentie duidelijk staat dat men 30 dagen mag uitproberen, vind ik dit geldklopperij.
Inmiddels heb ik er de nodige mails aan gespendeerd met het verzoek om mijn geld terug te krijgen. Zelfs de advertentiefoto met daarboven de tekst van 30 dagen uitproberen meegestuurd.
Vandaag echter weer een (late) reactie op mijn mails dat het product niet geretourneerd kan worden. Dit was echter al gebeurd, maar helaas kan ik naar mijn geld fluiten én ik heb geen product.

Ik vind dit schandalig en zo vertrouw je geen enkel webshop meer.

De oplossing

Ik wil dat het bedrijf mij de aankoopkosten volledig vergoed

1 reactie

  1. Auteur
    Bralex
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen,

    Wat een vervelende situatie. U heeft het product teruggestuurd en is in goede orde ontvangen.
    Dit product is een hygiëne product en u heeft het product gebruikt helaas.
    Om deze reden kunnen wij uw retour niet positief afwikkelen jammer genoeg.

    U wilt natuurlijk nieuwe producten ontvangen, maar onze andere klanten ook.
    In de retour voorwaarden staat ook heel duidelijk dat hygiëne producten na gebruik niet meer retour gestuurd kunnen worden.

    Wat jammer dat u dan ook zo reageert. Wat wij kunnen doen is het product kosteloos terugsturen. Zodat u er gebruik van kan maken.

    Groetjes,

    Laura

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M. M. Tillemans
Datum
Uiteindelijke oplossing
Bralex wil mij het product (waar ik niets aan heb) terugsturen. Zij verkopen een product waar rechts boven de advertentie héél duidelijk staat aangegeven 30 dagen retourgarantie. Probeer jouw bestelling 30 dagen uit. Bovendien heb ik een retourformulier ontvangen en ingevuld teruggestuurd. Daar stond helemaal niets op vermeld, dat dit een product was wat na ‘uitproberen’ niet teruggenomen kon worden. Zoals ook eerder vermeld, 2x iemand over de retourzending aan de telefoon gehad en ook daar is niets over gezegd. Ik vind nog steeds dat ik recht heb op teruggave van de aankoopkosten!!!! Waardeloze webshop. Eens maar nooit meer.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bralex?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen