Klacht Bralex: Misleiding Bralex

G.J. Meijer

Ik had een GRATIS PROEF bestelling gedaan voor afslankpillen. Ik mag deze ivm medicijnen niet gebruiken van de huisarts. Ik heb de dozen NIET geopend, dus niet gebruikt, alleen de verzenddoos om het geprinte briefje met het RMA nummer erbij te doen (volgens de instructie van BRALEX!) Ik was keurig op tijd met retour zenden (Bon Post.nl) Ook volgens Bralex had ik daar 28 dagen de tijd voor, en ik was binnen die tijd. Nu heb ik een brieven van Billink/CIB ontvangen met de nodige verhoogde kosten. Ik kan ook de pillen betalen met 25% korting? die ik heb teruggestuurt.

Een retour bevestiging naar Billink/CIB zodat de factuur wordt geannuleerd

Beste C. Meijer,

Wat een vervelende situatie. Ik wil dit graag voor u nakijken en eventueel tot een oplossing komen.
    Graag zou ik een bestelnummer of een factuurnummer van u willen ontvangen, zodat ik al uw gegevens erbij kan pakken.

Ik wacht uw reactie af.

G.J. Meijer
    Goedenmorgen Laura, Het bestel/factuur nummer is 297319, d.d. 9-8-2017, Ik heb NIET de verpakking open gemaakt. Alleen de omdoos om het briefje met het RMA nummer in te doen. Uw collega Coen heeft mij dat op 21-9 via mail laten weten dat ik 28 dgn de tijd had om te retourneren. Dat was binnen die termijn. Er zat geen aflever -of factuur in de doos, en ook geen retourbon. Helemaal niets. Ook geen beschrijving van de pillen. met vr.gr. Connie Meijer.
    G.J. Meijer
    Hallo Laura, Ik zou graag antwoord willen, aangezien ik een aanmaning van Billink/CIB heb ontvangen. m.vr.gr. Connie
    G.J. Meijer
    Goedenmiddag Laura, Ik heb nog niets vernomen van U over de kwestie met de pillen. Ik heb U op 3 en 6 oktober gemaild. Ik hoor graag van U. met vr. gr. Connie Meijer
    Beste Connie,

Wegens drukte heb ik een verlate reactie. Excuses voor het ongemak.
    Heb alles voor u nagekeken.

U heeft op d.d. 4.8.2017 het pakket ontvangen. https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/3STTZT438381869/NL/3072WX Vanaf dit moment heeft u 14 dagen de tijd om een melding te maken dat u zich wilt herroepen.

Dit heeft u op 11.8.2017 gedaan en is het retour aanmelding gelijk goedgekeurd. Vanaf 11.8.2017 heeft u dan 14 dagen de tijd om het pakket bij onze webshop te krijgen.

U heeft uw pakket op 31.8.2017 verstuurd en op d.d. 4.9.2017 bij onze webshops aangekomen. Wij houden slechts rekening met de verzenddatum van onze klant. In uw geval dus 31.8.2017.
    U had het pakket op 26.8.2017 moeten deponeren bij het postpunt. U heeft dit op 31.8.2017 gedaan en dit is dan ook helaas 8 dagen te laat.

Om deze reden hebben wij uw retourzending ook afgekeurd omdat u buiten uw herroepingstermijn heeft geretourneerd.

Toch wil ik tot een oplossing komen en wij kunnen uw pakket kosteloos retour sturen en het aankoopbedrag met 50 procent halveren.

Dit is erg coulant vanuit onze kant en hoop dat u zich kan vinden in deze oplossing.

G.J. Meijer
    Beste Laura, Ik ben het niet eens met U uitleg over wanneer ik wat had moeten doen. Ik blijf erbij dat ik op tijd was. 14 dagen is de tijd van herroepen en 14 dagen om retour te zenden. Ook volgens de juridische uitleg en vraag van mij kant bij de consumentenbond. Ik vind het trouwens heel wonderlijk dat er door Coen wordt gezegd dat ik de dozen had opengemaakt, en dat ik dan een kortere tijd de tijd had om terug te sturen. Maar ik had ze niet opengemaakt. Heel erg raar vind ik dit. Maar ik wil er nu vanaf zijn. IK verwacht nu dat U eerst de aanmaningen van Billink/CIB annuleert, en dat ik een mail van U krijgt dat dat is gebeurt, en dan kan U ze kosteloos naar mij toesturen voor de helft van de prijs Ik doe dit onder protest! met vr. groet Connie Meijer
    Beste Connie,

Ik heb alles heel duidelijk aan u uitgelegd. U heeft het pakket op d.d. 4.8.2017 ontvangen.

Het pakket dient uiterlijk op 31.8.2017 fysiek retour te zijn bij onze webshop. Waarom? Vanaf 4.8.2017 heeft u 14 kalenderdagen om zich te herroepen en daarna nog 14 dagen de tijd om het pakket bij onze webshop is geleverd. U heeft uw pakket pas op 31.8.2017 verstuurd en het pakket is op 4.9.2017 geleverd bij onze webshop.

Dit is gewoon weg te laat want het pakket had op 31.8.2017 bij ons retour moeten komen dat zijn precies 14 +14 dus 28 dagen.

Dat u het niet eens bent, is jammer maar dit is toch echt de Nederlandse wetgeving.

Graag zien wij binnen 2 dagen reactie tegemoet.

Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

G.J. Meijer
    Beste Laura, ik had toch al toegezegd dat U ze kosteloos kan sturen voor de helft van de aankoopprijs? Licht U dan ook Billink in. En waar moet ik de 50 euro naar toe sturen? vr.gr. Connie

Bedankt voor uw bericht.

Wij zullen u het pakket vandaag toesturen, deze kan u morgen al in huis verwachten.
    Ik heb het factuur ook zojuist aangepast en de korting is doorgevoerd, u krijgt u spoedig een factuur van via Billink B.V.

Over de gemaakte incasso-kosten kunnen wij helaas geen uitspraak doen daar wij deze niet aan u toerekenen. Wellicht kan u met het CIB tot een regeling komen hiervoor.

Hopelijk hebben wij deze vervelende situatie alsnog naar tevredenheid kunnen oplossen.

Coen