Klacht Bralex: onterecht facturen sturen door bralex

Dag Laura (Bralex Webshop B.V.) en Billink B.V.,

Helaas heb ik op mijn retourmail en op klachtenkompas.nl (consumentenbond) klachtnr. 263446 nog geen reactie mogen ontvangen.

Wel een ingebrekestelling van Billink waar u de (onterechte) vordering verhoogd naar 124,91 euro

Ik wil u er nog wel even op wijzen hoe e.e.a. wettelijk geregeld is:

Volgens de wet is er toestemming nodig om een overeenkomst tot stand te laten komen. Ook mag de verkoop van producten of diensten niet misleidend of agressief zijn. Dit staat in de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Ongevraagd producten sturen en vragen om betaling of terugsturen van de producten is een oneerlijke handelspraktijk. De Autoriteit Consument & Markt toezicht (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl, klik op ‘onderwerpen’ en kies vervolgens voor ‘informatie voor ondernemers’, zie hieronder:

2. Bent u duidelijk over aanbod en prijs? -

Zorg dat uw bezoekers weten wat u aanbiedt en wat dit kost. Wat is van belang voor hun keuze? Dat moeten ze in één oogopslag kunnen zien. Vóórdat ze kunnen beginnen met bestellen of een account aanmaken.
Staan de volgende gegevens op de pagina’s waar u uw producten of diensten aanbiedt?
De belangrijkste kenmerken van het aanbod

Wat mag in ieder geval niet?
Zet deze informatie niet alleen op een plek waar uw klanten ernaar moeten zoeken. Dus niet alleen op een pagina ‘Veelgestelde vragen’, ‘Klantenservice’ of ‘Algemene voorwaarden’. Geef niet pas in de winkelmand een overzicht van de leveringskosten.

Ik wil nu binnen 2 dagen een reactie uwerzijds en intrekking van al uw vorderingen.

Mocht u dit na laten dan zal ik mijn tijd (a 250 euro per uur) en kosten bij u in rekening gaan brengen.

J.J.M.P. Van Vlierberghe (echtergenoot van Linda ter Heide),
Grimberghoek 30,
7546 HE Enschede.

per direct intrekking van alle vorderingen

Bralex
    Beste Hans van Vlierberghe,

Onze website is doorgelicht door een team van juristen. Alles staat heel duidelijk op onze website, zoals de wettelijke Nederlandse norm.

Helaas bent u te laat met retourneren, waardoor dit niet meer mogelijk is. Ik wil u toch even doorverwijzen naar onderstaande links en lees deze aandachtig door.

www.forskolinnaturals.nl/retourneren.html

www.forskolinnaturals.nl/algemene-voorwaarden.html

Het enige wat ik u uit pure coulance kan aanbieden, aangezien u de aanbieding klaarblijkelijk niet goed heeft gelezen is een korting van 35 procent op het aankoopbedrag.

Ondanks dit alles wens ik u wel een fijne dag.

Laura
    Dag Laura,

Graag ontmoet ik u en uw juristen bij een gerechtelijk zitting.

Ik heb mijn klacht nu ook ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt.

Voor u ook (maar vooral ook andere gedupeerden) nog wat linkjes:

J.J.M.P. Van Vlierberghe

Bralex
    Beste,

Helaas komen wij er niet uit. Dit betreurt mij ten zeerste.

Wij hebben u alles uitgebreid uitgelegd, ik wil u graag adviseren dit nogmaals door te lezen. Wij houden ons aan de Nederlandse Wetgeving.

Wij wensen u het beste.

Laura

spikeymoo

Ook een klacht indienen over Bralex?