Klacht Breedband Helmond: Video on demand, opnemen, begin gemist slechte kwaliteit

Gavyn

Televisie kwaliteit niet volgens belofte. Alleen live kijken in full HD (1080p) opnames of uitzending gemist alleen beschikbaar op 720p. Op de site wordt beloofd dat er geen Afbreuk aan kwaliteit gedaan wordt.

Optie 1. Oplossen dat deze streams ook van hogere kwalteit worden
Optie 2. Kosten vergoeding tot eind looptijd abonnement 3/5/19.

Breedband Helmond
    Live TV streams worden door ons in de hoogst mogelijke bitrate doorgegeven. Bitrates die doorgaans hoger liggen dan van andere providers. Daar wordt inderdaad geen afbreuk aan gedaan. Bovendien bieden wij standaard meer HD zenders aan.

De top 10 zenders worden ook met opnames en TV gemist in HD doorgegeven, de bitrates kunnen echter lager liggen dan van live TV vanwege de hoge kwaliteit live streams.

In sommige gevallen is het inderdaad zo dat de live stream HD is en de opname SD. Wij werken eraan zoveel mogelijk zenders in HD beschikbaar te maken. Recentelijk hebben wij FOX Sports 1 ook verhoogd qua beeldkwaliteit. Dat is wezenlijk wat u van ons vraagt bij optie 1.

Wij zien geen reden om in te gaan op uw tweede voorstel voor compensatie. De beeldkwaliteit van opnames en TV gemist is meer dan naar behoren.

Zoals gezegd werken wij er hard aan om de beeldkwaliteit voor zoveel mogelijk zenders met betrekking tot opnames en TV Gemist in HD beschikbaar te maken. Bovendien zijn niet alle zenders die opgenomen worden in HD beschikbaar vanuit de zendereigenaar.
    Gavyn
    Het feit blijft dat er een verschil zit in kwaliteit of je live kijkt of een opname/uitzending gemist.
    Dit vind ik enerzijds niet echt meer van deze tijd, anderzijds is dit iets wat je als info op jullie site kunt zetten. Er staat wel op dat het schakelen tussen zenders wat langzamer kan gaan vanwege de hoge kwaliteit stream maar niet dat de kwaliteit minder is van opnames en uitzending gemist.

Wanneer mogen wij als klanten verwachten dat alle zenders in dezelfde kwaliteit worden weergegeven als de live stream?
    Breedband Helmond
    We kunnen hierin twee dingen doen: de kwaliteit van de live streams verlagen zoals onze concurrenten doen, zodat we gelijkwaardige live en opname streams hebben. Dit is hetgeen wat je het liefst wil naar onze mening.

Of we houden de live streams maximaal en doen daar geen afbreuk aan de kwaliteit zoals onze concurrenten. Ondertussen verbeteren wij de beeldkwaliteit van de opnames waar nodig. Onze leden beoordelen de opnamekwaliteit met een 7,8. Dat lijkt ons meer dan prima.

Wij kiezen voor het tweede omdat we daarmee maximale kwaliteit kunnen leveren. En ja dat houdt in dat er een kwaliteitsverschil zit bij sommige zenders tussen live en opname, maar alleen omdat de live streams zo goed zijn.

Wanneer welke zenders verbeterd gaan worden op het opnameplatform kunnen wij niet zeggen. Dit is een continu proces van productontwikkeling. Maar zoals eerder gezegd wordt deze kwaliteit als goed beoordeeld door onze leden.

Ook een klacht indienen over Breedband Helmond?