Klacht Breeman Tweewielers: Breeman Tweewielers laat klant barsten.

Jaco

Op 31 mei 2013 weigerde de accu van mijn Koga E-Runner dienst. Deze bleek defect te zijn en moet worden vervangen door een nieuwe.
Koga geeft aan dat de accu ca. 500 x volledig kan worden opgeladen. Bij een actieradius van ca. 80 km zou er dan ca. 40.000 km mee gereden kunnen worden.
Door gezondheidsomstandigheden fietsen die Breeman kent fietsen wij slechts een klein gedeelte van het jaar. Daarom zou dit onze eerste rit dit jaar worden.
De garantie was medio april afgelopen. Breeman ga aan dat het jammer was dat we geen extra garantie hadden gekocht. Ons argument is dat je van een produkt van 3.000 euro mag verwachten dat het niet na 3.200 km defect en dus waardeloos is.
Breeman gaf aan niets te maken te hebben met consumentenrecht etc en wil 20% korting op de accu geven zodat we zelf nog 400 euro moeten bijbetalen.
Schandalige mentaliteit. Beschamend dat een product maar ca. 8% van de verwachte kilometers kan maken en dan afgeschreven is.

Normale garantie geven op basis van de door de fabrikant aangegeven verwachte levensduur, d.w.z. op basis van de verwachte 40.000 kilometer en de gereden 3.200 kilometer.
Overigens, de nieuwe accu wordt alleen geleverd indien er contant wordt afgerekend omdat ze bang zijn dat we niet zullen betalen.
We worden door de dealer niet serieus behandeld en de dealer lacht om consumentenrechten.

Wij vinden dat Breeman Tweewielers hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Jaco
    Inmiddels heb ik een e-mail van Breeman ontvangen. Ze menen te hebben gezegd dat ik 25% korting krijg i.p.v. 20%.
    Verder geven ze aan niet gezegd (of bedoeld) te hebben dat ze de wettelijke regels "aan hun laars lappen". Ze geven aan wel degelijk bij Koga te hebben geprobeerd een betere regeling te treffen doch dat dit ze niet is gelukt.
    Ik blijf er bij dat ik recht heb op een betere vergoeding resp. een lagere bijbetaling i.v.m. de verwachte gebruiksduur van het produkt.

Ook een klacht indienen over Breeman Tweewielers?