Klacht Breman Installatiegroep: Fout van Breman kost flatbewoners veel geld

A.G.B. Bischoff

De CV installatie voor de blokverwarming van ons flatgebouw is vervangen door Breman. Vlak voor de vervanging is er aan de flatbewoners waaronder ikzelf een aanbieding gedaan voor het tegelijkertijd vervangen van radiatorkranen. Dit was immers een goed moment. Onze beheerder heeft de opdrachten van de geïnteresseerde flatbewoners opgestuurd naar Breman, maar deze heeft de werkzaamheden niet uitgevoerd omdat de opdrachten ergens in hun keten verloren zijn geraakt. Nu doet Breman een nieuwe aanbieding die in mijn geval 80% hoger is. Ik vind dit onredelijk. Ook heeft Breman deze aanbieding gedaan exclusief BTW. daarmee overtreden ze de wet.

Breman moet de oorspronkelijke aanbieding gestand doen aangezien het hun fout is dat het niet is gebeurd.

A.G.B. Bischoff
Uiteindelijke oplossing De eerste reactie was zonder meer afwijzend, er is geen oplossing geboden, maar de onderhandelingen gaan nu via de beheerder van onze VVE wel verder, deze is ook partij in het geheel, de aanvragen zijn via de beheerder naar Breman gezonden. Dat de aanbieding door Breman exclusief B.T.W. is gedaan wordt door Breman afgedaan als een fout van de beheerder, maar de VVE is niet B.T.W.-plichtig, dus dat is niet waar.