Klacht Breman Installatiegroep: product waar veel klachten mbt reparaties over zijn is vervangen; arbeidskosten voor rekening consum

sad Niet opgelost
G. Aalvanger

onderdeel van Remeha ketel is defect. Via monteur begreep ik dat er veel klachten over waren. Remeha vergoedt wel het nieuwe onderdeel maar de arbeidskosten zijn wel voor rekening van de consument. Breman geeft aan dat ik gezien het contract wat ik met hen heb gesloten niet in aanmerking kom voor vergoeding van de arbeidskosten mbt deze ketel die zij bij ons geleverd hebben. Hoewel de reguliere garantie al wel was vervallen is de ketel die wij hebben volgens mij nu zo'n 5, 6 jaar oud; te snel dus dat daar nu al klachten over komen.

gezien de klachten die er zijn over het onderdeel vind ik het logisch dat arbeidskosten niet in rekening worden gebracht.

G. Aalvanger
    Bedankt voor de snelle eerste reactie

Gerrit Aalvanger
    Breman Installatiegroep

Vervelend dat u een storing heeft aan uw cv-ketel. De fabrikant Remeha geeft twee jaar onderdelengarantie. Het klopt dat de voorrijkosten en arbeidsloonkosten daarna voor uw eigen rekening zijn. Met een service en onderhoudscontract kunt u deze kosten afdekken. Doordat u een Basis contract heeft zijn alleen de voorrijkosten door Breman gedekt. De arbeidsloonkosten voor het omwisselen van onderdelen worden ook niet door Remeha aan Breman vergoed, daardoor kunnen wij de reparatie niet geheel kosteloos verzorgen. U kunt deze kosten in de toekomst voorkomen door het onderhoudsabonnement aan te passen naar een Comfort dekking. Dan zijn ook de arbeidsloonkosten bij storingen ook gedekt.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Breman Service

G. Aalvanger
Er wordt zoals verwacht aangegeven dat fabrikant niet vergoed. Blijf bij mijn standpunt dat gezien ouderdom product deze klacht nog niet mag. Verantwoordelijk is mijn leverancier, Breman, en hoe zij dit met fabrikant leveren is hun zaak.

Ook een klacht indienen over Breman Installatiegroep?