Klacht Breng: Weigering buschauffeurs in bijzondere situaties de passagiers te informeren.

G.J.J. Ursem

Buschauffeurs bij Breng hebben de taak reizigers te vervoeren van A naar B, maar bij omleidingen is men niet gehouden de passagiers daarover te informeren. Men moet de plaatselijke krant of teletekst maar lezen, leer ik zojuist uit telefonisch contact met de klachten-telefoon. Gevolg is dat ik meermalen pas een kilometer verder kon uitstappen, want tussenliggende haltes op de omleiding zijn van een andere lijn, en die neemt men niet mee. 'Mijnheer, dit is mijn halte niet'. Gehoord in de loop der tijd: 'Ik ben geen omroeper'. 'Straks gaat U mij nog vragen te gaan zingen'. 'Ik word hier niet voor betaald'. 'Deze omleiding, dat is elk jaar zo'. Ik vind dit erg klantonvriendelijk. Chauffeurs pakken wel de microfoon als passagiers regels overtreden (muziek, eten), of om te vragen wat door te schuiven. Ook recent meegemaakt: een bus staat minutenlang stil, achteraf wegens een technisch defect, de passagiers worden onrustig, lopen naar voren, vragen of ze uit mogen stappen, maar de chauffeur communiceert met geen woord. Overigens zijn de in de bus hangende schermpjes ook niet altijd handig: ze wisselen regelmatig van beeld, soms is er wel een kleine waarschuwende tekst maar die is dan snel weer weg, en de vervallen bushalten blijven gewoon in beeld aangegeven (waarom daar niet een streep doorheen ?). Blijft vooral het gewoon menselijke aspect: een vriendelijke omgang, zoals dat van mensen in elk beroep mag worden verwacht.

Ik ben een bijna dagelijkse reiziger in mijn regio, met verschillende buslijnen, en deze grief heb ik al jaren.

Wellicht het opzetten van een cursus klantvriendelijkheid voor het personeel. Het informeren van de passagiers in het vervolg wél tot de taken regelen. Wellicht extra betaling voor deze inspanning.

Wij vinden dat Breng hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Breng?