Klacht Brinckers: Schade fiets: fiets aantal weken kwijt!!

John N

Electrische Brincker fiets gekocht via Fietsenwinkel.nl.
Omdat deze fiets erg belangrijk is en we hem dus niet kunnen missen een ANWB verzekering via dezelfde winkel erbij genomen met pech onderweg service.
Na een paar weken na aanschaf gaf een auto geen voorrang waardoor de fiets beschadigd was. Nu blijkt de winkel waar ik de fiets heb aangeschaft geen service (reparatie) te kunnen verrichten. Ondanks de reclame op de website van Brinckers (meers dan 200 lokale servicepunten) kon mijn fiets niet lokaal gerepareerd worden. Ook niet door een andere fietsenwinkel omdat die alleen repareren wat ze zelf verkopen en alleen fietsenwinkel.nl de Brinckers lijkt te verkopen. De enige mogelijkheid was om de fiets op te laten halen om deze in Amsterdam te laten repareren. Dit kon drie weken gaan duren. Volgens de medewerker duurde dart zo lang omdat er eerst toestemming van de verzekeraar moets komen. ANWB gebeld en dit bleek onjuist, ik kon de rekeking ook achteraf indienen (behalve bij total loss). Nu 19 dagen later gebeld en had de reperateur van Fietsenwinkel een aantal onderdelen die nodig waren voor de reparatie niet in voorraad gehad, een deel daarvan was inmiddels binnen en waren ze toen aan het verwerken, en er ook nog onderdelen waren die nog niet binnen waren. Een indicatie hoe lang het nog kan gaan duren kon niet gegeven worden. Ik heb dus heel veel spijt dat ik bij aanschaf van de fiets niet heb gecontroleerd of ze zelf de service uit konden voeren, maar wel aangegeven dat ik de meest uitgebreide verzekering nam omdat ik de fiets echt nodig had. Dus een verzekering genomen waar ik helemaal niet het rendement uit kan halen waar de verzekering voor bedoeld is! Bij een "gerenommeerd merk" als Gazelle etc. kan ik zelf de reparateur uitkiezen en dus ook waar ik zelfs voorzien kan worden van een ruilfiets tijdens de reparatie. Brinckers is daar wel heel erg ver van af. Eenzelfde klacht als bovenstaande via hun website heb ik na twee weken geen reactie op gehad. Heel veel spijt van de aanschaf !!

Ik vrees dat ik moet leven met de slec hte servicer van Brinckers. Maar voor nieuwe klanten zou eerlijk aangeven dat je de fiets bij schade makkelijk drie weken kwijt kan zijn is wel een stuk eerlijker!

Ook een klacht indienen over Brinckers?