Klacht Broeders Gezondheidswinkel: Terugsturen en zelf betalen

M.S. Tourialai

Goedendag
Ik heb een product besteld waar ik absoluut niet tevreden ben omdat de houdbaarheidsdatum te kort is en als ik product terug willen sturen moet ik zelf de kosten betalen.

Verzendkosten vergoeden en mijn geld terugstorten

Broeders Gezondheidswinkel
    Goedendag,

U heeft van ons een product gehad met een THT-datum van november 2019. Met één flesje doet men over het algemeen 1 maand, dus afhankelijk wanneer u er mee begint, is het product sowieso nog wel een behoorlijk tijd houdbaar.

De leverancier zelf schrijft overigens het volgende over houdbaarheid:
    Een goed gesloten flesje Iberogast is 24 maanden houdbaar. Na opening van een flesje Iberogast is deze 8 weken houdbaar. Bewaren beneden de 25°C. Na afloop van de houdbaarheidsdatum kan de werking van Iberogast verminderd zijn. Dit verschilt niet tussen de verpakkingsgroottes.

Wij vinden dat we een product hebben geleverd met een ruime THT-datum en wij vinden niet dat wij zelf in gebreke zijn, bijvoorbeeld door een foutief product of een product met een veel kortere THT-datum te leveren. Ons retourbeleid is daarop gebaseerd: als wij een fout maken, mag de klant dit voor onze rekening terugsturen, maar andersom als wij geen fout hebben gemaakt, dan mag de klant dit uiteraard altijd terugsturen, maar dan wel voor eigen rekening.

Ook bij onze leveringsvoorwaarden staat dit expliciet vermeld:
    U heeft het recht om uw koop binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te ontbinden en de bestelling aan ons te retourneren. U dient daarvoor bij voorkeur gebruik te maken van het retourformulier. De verzendkosten zijn voor uw rekening wanneer u het product toch niet het juiste vindt. Wanneer wij een fout hebben gemaakt, komen de verzendkosten uiteraard voor onze rekening. Het product zouden wij, indien mogelijk, in de originele verpakking terug willen krijgen. Indien dat niet het geval is, dan zullen wij u de schade daarvoor in rekening brengen.

Kortom u mag het product terug sturen en wij zullen dan het bedrag van de bestelling inclusief verzendkosten terugstorten, maar wij zullen niet de verzendkosten voor het terugsturen aan u vergoeden.

M.S. Tourialai
Uiteindelijke oplossing Als ik de houdbaarheidsdatum gezien had in de winkel had ik hem niet gekocht. Nu ik iets via internet koop wil ik ook de verzendkosten vergoed krijgen want ik heb iets op afstand gekocht die niet goed is. Dus ontevreden.