Klacht Brookhuis Benelux: Slecht exemplaar, niet het eerste en uiterst slechte klantenservice.

Moi

In juli 2019 een luchtkwaliteitsmeter,PCE-RCM 11 gekocht met, volgens de website 2 jaar garantie; geen indicatie dat er geen twee jaar zou zijn op de factuur.
Indien u een product aanschaft via PCE Brookhuis heeft u een wettelijke garantieperiode van 2 jaar na levering van het product, tenzij anders staat aangegeven. Lees meer over onze garantietermijn in onze algemene voorwaarden. Sommige producten hebben een aangepaste garantietermijn, informeer hiervoor bij één van onze medewerkers.
net na een jaar begon het instrument kuren te vertonen.
Brookhuis verzint nu allerhande uitvluchten en beroept zich op slechts 1 jaar garantie; de meter zou niet aan de buitenlucht blootgesteld mogen worden, zou niet in de buurt van een ventilator mogen staan, waar niets over te vinden is in de handleiding en meer van dat.

Een instrument van 225,- Euro, incl. btw en verzendkosten, dat achteraf slechts een garantie zou hebben van 1 jaar, geeft te denken, evenals het voorstel om een nieuw apparaat te kopen met 20% korting, terwijl hetzelfde apparaat dat nu 315,- Euro kost is ronduit een sigaar uit eigen doos.
Het hoeft geen betoog dat voorafgaande aan de klacht op dit medium te melden er een uitgebreide mail- en telefoonwisseling heeft plaatsgevonden met het bedrijf Brookhuis, waarbij aangetekend kan worden dat regelmatig moest worden geappelleerd voordat er een antwoord kwam.
Er is GEEN oplossing aangeboden, wat overigens te verwachten was, gezien het eerdere mailverkeer tussen Brookhuis en mij. Ik zal deze firma dan ook nimmer aanbevelen; zij veranderen tijdens "het spel" de spelregels. Op hun site is nog steeds te vinden dat zijn op bij hen gekochte goederen 2 jaar garantie geven, tenzij..... maar in de kleine lettertjes van de voorwaarden staat ineens dat het nog maar 1 jaar is en dat voor meetapparatuur van enkele honderden Euro's. Tevens verzinnen zij argumenten om z.g. aan te tonen dat je niet zorgvuldig met de apparatuur bent om gegaan. Een luchtkwaliteitsmeter zou niet met (buiten)lucht in aanraking mogen komen; hoe je dat dan zou moeten doen als je je woning lucht wordt niet duidelijk, of, het apparaat zou bij een ventilator in de buurt hebben gestaan, maar ja, we hebben een warme zomer achter de rug en dan draaid er wel eens een ventilator in huis nietwaar? Vanbovenstaande argumenten is totaal niets van terug te vinden is in de handleiding.

Wij vinden dat Brookhuis Benelux hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Brookhuis Benelux?