Klacht Brugman Keukens en Badkamers: na plaatsing keuken, scheur in het granietblad ondekt, geen oplossing geboden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 43589
Gebruiker
Sjors
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Woensdag 13-11 2013 werd bij ons in Loppersum een nieuwe keuken geplaats, gekocht bij Brugman in Groningen. Tijdens de overdracht niets bijzonders gezien. Zaterdag voor het eerst het huis betrokken. Na het eerste gebruik van de gaskookplaat, zien we hier achter een scheur, Dit op maandag gemeld bij Brugman klantenservice, waarop controle van de montage volgde. Volgens de monteur was alles goed gemonteerd, echter op de plek van de scheur en op die plek aan de voorzijde is met een waterpas wel een verhoging in het blad waar te nemen.
Tweede controle vandaag 16-12 2013 door Brugman en keukenblad leverancier gaf hetzelfde resultaat. Men bood een compensatie aan van 250 Euro of een gelijkwaardige toevoeging in de afwerking van de keuken. Wij vinden dit geen goede oplossing.

De oplossing

Het ligt voor de hand dat er spanning op het blad stond/staat, anders breekt het niet zomaar. Men beweert dat de tolerantie voor monteren niet is overschreden en dat er een externe oorzaak voor de scheur is, aardbeving? op gestaan? wij denken van niet.

Een vervanging van het blad, maar niet op onze kosten, is de goede oplossing.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Brugman Keukens en Badkamers is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Sjors
    Datum
    Brugman is niet van plan garantie te geven in geval van een scheur in het granieten keukenblad vrijwel direct na plaatsing. In een dergelijk geval zo snel mogelijk naar de geschillen commissie.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sjors
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Brugman Keukens en Badkamers?