Klacht Brugman Keukens en Badkamers: annuleeringskosten eisen van 30 %

G.D.Roermond

Mijn zoon is begin januari met de bank in gesprek gegaan om te kijken of zij een hypotheek konden verstrekken voor een starters woning. Hij heeft toen laten doorschemeren of er een mogelijkheid bestond om eventueel wat meer geld op te nemen, om te verbouwen en of te verbeteren aan de woning. Volgens de financieel
adviseur van de bank kon hij wel in aanmerking komen voor een bouwdepot van
€ 5000,- hiervoor moest er wel wat op papier staan, en werd zodoende doorverwezen naar de fa. Brugman in Roermond, want hier hadden ze goede kontakten mee.
Mijn zoon heeft zich hier op 25-01-14 gemeld met de vraag of er een offerte opgesteld
kon worden. Binnen een half uur had de verkoper een keuken op papier staan van
€ 4950,- voor een wandje van 2,7 mtr. maar wat bleek, hij had geen offerte opgemaakt maar een koop overeenkomst, waar mijn zoon € 100,- voor moest betalen. Toen mijn zoon hem daar op attent maakte, kreeg hij als antwoord dat het altijd zo ging en wel goed kwam.

We hadden graag dat de fa. Brugman de koopovereenkomst laat vervallen, omdat deze getekend is door goed gelovigheid van mijn zoon en misleiding door de Brugman verkoper, tevens staan er onjuistheden in de koopovereenkomst en de orderbevestiging. Verder hadden we graag dat de firma Brugman niet de hele schuld bij mijn zoon neerlegt en 30% oftewel € 1485,- annuleringskosten eist van hem volgens art. 12, van de algemene voorwaarden, maar ook de fouten van hun verkoper mee neemt in hun besluit, en dan ook kijkt naar art. 12 lid twee. Want de fa. Brugman is pas in actie gekomen, nadat ik begin mei de papieren onder ogen kreeg, en ontbinding van de koopovereenkomst vroeg, omdat ik in de gaten had dat het e,e,a, niet klopten.

Brugman Keukens en Badkamers is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

G.D.Roermond
    Wederom de bekende tactiek van de fa. Brugman, mensen om de tuin lijden, verder nooit in actie gekomen of zijn geweest, vasthouden aan artikel 12, van de algemene voorwaarden CBW. Maar weigeren om artikel 12 lid 2 te hanteren. En op deze manier lekker hun kassa te vullen door 30 % van het bedrag te eisen, oftewel € 1485,-

G.D.Roermond

Ook een klacht indienen over Brugman Keukens en Badkamers?