Klacht Brugman Keukens en Badkamers: Annuleren van aankoop

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 179916
Gebruiker
Corneel
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 17 juli hebben we sanitair aangeschaft bij Brugman te Den Bosch maar de exacte details van het materiaal en leveringsdatum nog open gelaten. We hebben in dat gesprek van 90 minuten overhaast een beslissing gemaakt ook mede omdat mijn vrouw toen 40 weken zwanger was en het allemaal snel achter de rug wilde hebben. Na de bevalling blijkt dat onze aannemer weigert om materialen van Brugman te instaleren. Vandaar hebben wij zo snel mogelijk een verzoek tot annuleren uitgezonden. Nu brengt Brugman ons de volle 30% in rekening voor het annuleren wat neerkomt op 3.360Euro. Ik snap dat wij zelf de keuze hebben gemaakt om te tekenen en dat daar kosten mee gemoeid zijn maar ik vind het bedrag onredelijk ten opzichte van de geleverde diensten.

De oplossing

We hebben spoedig geannuleerd, het materiaal was nog niet geselecteerd en de afleverdatum was nog niet besloten.Wij willen daarom graag onderhandelen over de annuleringskosten zodat ze meer in verhouding staan met de geleverde diensten. De betalingstermijn voor de annulering is ook op 2 weken gezet en het is voor ons onduidelijk waarom dit zo snel moet. We hopen dat Brugman begrip op kan brengen voor onze situatie en samen met ons tot een betere overeenkomst kan komen.

2 reacties

  1. Auteur
    Brugman Keukens en Badkamers
    Datum
    Geachte heer/mevrouw den Ridder,

    Bedankt voor het plaatsen van uw bericht.

    Ik zie dat uw dossier inmiddels in behandeling is bij mijn collega's van afdeling financieel juridische zaken. Ik heb uw melding dan ook naar hen doorgestuurd met het verzoek hier nog eens naar de kijken en u een terugkoppeling te geven.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers
  2. Auteur
    Corneel
    Datum
    We zijn tot een overeenkomst gekomen. De toon waarop dit is gebeurt en de manier waarop de communicatie is verlopen kan veel beter.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Corneel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Brugman Keukens en Badkamers?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen