Opgelost door Brugman Keukens en Badkamers: Douchekop binnengarantieperiode defect maar geen vervanging

Benjamin

Binnen 2 jaar na levering is het schroefdraad van de douchekop kapot gedraaid. Dit is aangegeven bij de klantensevice van Brugman. Het antwoord op mijn klacht was dat afgebroken onderdelen niet onder garantie vallen en dat een douchekop niet meer losgedraaid zou moeten worden nadat hij er tijdens de installatie is opgezet.
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat het onderdelen niet afgebroken is, maar dat het schroefdraad gewoon kapot is gegaan, en dat het in mijn ogen niet raar is om een douchekop regelmatig los te draaien (denk aan ontkalken, of het water eruit laten lopen na het douchen, enz. enz.), tevens heb ik aangegeven dat dit wel degelijk een fabricagefout is, omdat de andere douchekop dit probleem niet vertoond. Er wordt helaas geen begrip getoond, en is de enige aangeboden optie zelf een nieuwe kopen bij Brugman met 30% korting.
Ik blijf van mening dat dit gewoon onder de garantie valt van 5 jaar die Brugman biedt op haar producten.

Kostenloos leveren nieuwe douchekop.

Brugman Keukens en Badkamers
    Onze klant heeft in onze mailconversatie aangegeven dat men na het douchen de kop van de slang draait om deze leeg te laten lopen. Hierdoor voorkomt men nadruppelen. Dit is echter geen normaal gebruik met logische slijtage van de schroefdraad tot gevolg. De schroefdraad is na twee jaar dagelijks los en vast draaien simpelweg op en versleten. Vanzelfsprekend mag een douchekop wel eens los gedraaid worden voor periodieke reiniging, maar het product is niet bedoeld om dagelijks los / vast te draaien en gaat daar dan ook kapot van.De klacht valt dan ook niet onder garantie maar is gevolg van verkeerd gebruik. Hierdoor heeft onze servicemedewerker de klacht dan ook af moeten wijzen. Wel heeft zij direct een coulance aanbod gedaan om onze klant tegemoet te komen.Wij begrijpen echter dat het heel vervelend is voor onze klant en er van opzet geen enkele sprake is. Wij zullen daarom uit coulance kosteloos een nieuwe douchekop versturen. Als men stopt met het dagelijks los en vast draaien, zullen ze hier nog vele jaren met plezier gebruik van kunnen maken.
    Benjamin
    Prima oplossing zo. Ik zal er in het vervolg rekening mee houden.

Benjamin

Ook een klacht indienen over Brugman Keukens en Badkamers?