Klacht Brugman Keukens en Badkamers: Geheel nieuwe badkamer gekocht, wandtegel laat los, maar Brugman doet niets.

D.E. Postmus

Geheel nieuwe badkamer gekocht, montage kostte alleen al € 6064,00. Wandtegel laat los, maar Brugman doet niets en schreef: "als u van mening bent dat de aannemer vanuit ons een montage fout heeft gemaakt, kunt u daarvoor uw verzekering inschakelen". Een volkomen zinloos en nutteloos advies dus. Niemand heeft (en ik ook niet) een (woonhuis)verzekering, die montage fouten van Brugman dekt!
Brugman verwijst naar zijn "garantie regeling".
ARTIKEL 15 van Algemene voorwaarden van de CentraleBranchevereniging Wonen (CBW) zegt:
– Conformiteit en garantie1. De geleverde zaak moet die eigenschappen bezitten die de afnemer op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Dit geldt tevens bij bijzonder gebruik voor zoverdit door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is voorzien. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft de afnemer recht op reparatie respectievelijk vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering.
Natuurlijk mogen er geen tegel(s) loskomen, maar met "De geleverde zaak" worden artikelen bedoeld en géén montage van die artikelen. Brugman doet niets. Ik zit nu met een badkamer met loslatende tegel(s). (na 8 jaar, maar waarschijnlijk was de tegel al eerder losgekomen. Deze zit achter de vitrage)
Een badkamer moet volgens mij gemakkelijk 35 jaar mee kunnen gaan, zeker m.b.t. dit soort essentiële delen. De tegel nog eens achteraf vastzetten is niet mogelijk, zonder deze eruit te slopen. En mogelijk laten dan ook andere tegels los. Verder is niet zeker, of de tegels er nog bij te krijgen zijn.

Brugman stelt op hun site: Wat als de garantietermijn is verlopen?
"Wij bieden altijd de mogelijk om reparaties uit te voeren voor jouw keuken (badkamer). Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via de bovenstaande contactgegevens."
Ik heb contact opgenomen met Brugman, en ze van harte uitgenodigd om te komen kijken. Maar ze nemen niet de moeite om te komen kijken.

De betreffende tegel gaan vastzetten, op kosten van Brugman.
Inclusief eventuele gevolgschade herstellen, indien er daarbij meer tegels los gaan komen. Ik heb n.l. géén geld, om elke 8 jaar een nieuwe badkamer te kopen.

D.E. Postmus
    Brugman heeft geen contact meer opgenomen.
    Ik moet dus afwachten?
    Brugman Keukens en Badkamers
    Beste heer / mevrouw Postmus,

Het spijt mij enorm dat wij u niet het antwoord konden geven welke u wel gehoopt had.

U badkamer is in 2010 geleverd en gemonteerd. Brugman geeft vanaf de dag van levering een 5 jaar aflopende garantie op de door haar geleverde producten.
    Wellicht kunt u het installatiebedrijf benaderen die uw badkamer gebouwd heeft voor een oplossing. U dient er dan wel rekening mee te houden dat hij hiervoor kosten in rekening brengt daar zijn afgegeven 3 jaar montagegarantie inmiddels ook verlopen is.

Met vriendelijk groet,

Thea - Webcare Keukens & Badkamers

D.E. Postmus
Wellicht kunt u het installatiebedrijf benaderen, etc. Ze zullen VERHEUGD zijn. En de kreet slaken: wij hebben het vorige keer ook al VERPRUTST, mogen we het nog een keer PROBEREN? Natuurlijk kan ik een derde partij gaan benaderen, zoals het installatiebedrijf. Ze zullen graag op mijn kosten komen. En mogelijk nog minder garantie geven op de achterafreparatie van installatieprutswerk, dan Brugman tijdens de geheel nieuwe badkamer aanschaf. Want achteraf repareren van PRUTSWERK, is natuurlijk veel moeilijker dan nieuwaanbreng. Ik ben nog steeds van mening, dat Brugman ZELF iets heeft geleverd dat NIET die eigenschappen bezit die de afnemer op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Want als het normaal zou zijn dat bij Brugman badkamers, tegels los zouden kunnen komen, dan had Brugman mij ongetwijfeld een veiligheidsinstructie bij de badkamer geleverd. Dat ik bijvoorbeeld bij het douchen het beste een HELM zou moeten dragen.

Ook een klacht indienen over Brugman Keukens en Badkamers?