Opgelost door Brugman Keukens en Badkamers: Klant opzadelen met sjouwwerk en met afstemming onderaannemer.

Ametlev

Ik las in de bevestiging van de aflevering van het bestelde sanitair, inclusief tegels, dat de tegels naast de vrachtwagen worden gelost. Het gaat om 16 dozen van ca. 25 kg! Omdat ik last van mijn rug heb, heb ik telefonisch om opheldering gevraagd. Ik moet nu 16 dozen 1,5 verdieping hoog zien te krijgen via de trap! Argument van Brugman is: het is een arbo kwestie. Mijn antwoord hierop: 'dus zadelt u de klant op met uw arbo probleem.' Mijn suggestie was dat zij apparatuur kunnen aanschaffen om de dozen te verplaatsen. Deze kunnen zij dan bij de klanten gebruiken en is qua klantvriendelijkheid een veel betere oplossing. De oplossing van Brugman is dat ik dit zelf moet regelen, bijvoorbeeld met de aannemer. De werkzaamheden voor het sanitair moet ik trouwens ook met hem regelen. Had ik dit vooraf allemaal geweten dan had ik niet Brugman ingeschakeld. Ik zocht een bedrijf dat mij alle zorg uit handen zou nemen; voor mij een grote mislukking en voor Brugman een onvoldoende voor service.

Ten eerste dat de klant, voordat hij iets ondertekend, goed wordt geïnformeerd over de totale gang van zaken na de bestelling, zoals het feit dat de klant er zelf voor moet zorgen dat alles goed geregeld wordt met de aannemer. De aannemers zijn derden. (dit geldt ook voor keukens, hier had ik zelfs te maken met 2 aannemers). Ook het feit dat tegels naast de vrachtwagen worden gelost moet verteld worden.

Brugman Keukens en Badkamers is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ametlev
    Vandaag ben ik gebeld door Brugman. Zij hebben mij beloofd een uitzondering te maken voor mij en de af te leveren tegels tot in de woning te brengen! Maandag gaat het gebeuren dus ik ben benieuwd. Nu nog het goed informeren van de klant verbeteren.
    Ametlev
    Voor deze directe klacht, het niet willen afleveren van tegels tot aan de woning, is goed afgehandeld. De tegels zijn uiteindelijk tot in de woning gebracht. Helaas heb ik meer met Brugman te maken en is bijvoorbeeld de nieuwe keuken nog steeds niet af. Er zijn nu 2 maal dezelfde onderdelen besteld. Ik moet nu 2,5 week wachten (17-02-'13), dan komen ze weer!? Keuken ellende loopt sinds 4 december 2013.