Klacht Brugman Keukens en Badkamers: Na twee maanden 'plaatsing' nog geen keuken (en geen reactie op brief)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 45829
Gebruiker
Overton
Datum
1 reactie

Details

De klacht

21 november 2013 is een Burgman keuken geplaatst, maar een onderdeel van de afzuigkap was niet meegeleverd en de boiler lekte. Na 3 weken zou de lekkage worden gerepareerd en de afzuigkap worden geinstalleerd. 2 dagen voor de plaatsing meldde Brugman dat het onderdeel niet meer geleverd kon worden: “dat is jammer voor u”. Na een klacht te hebben ingediend, kon de afzuigkap mogelijk plots toch geinstalleerd worden en werd de lekkage gerepareerd. De installatie bleef echter uit.

In een aangetekende brief stelden we Brugman in gebreke en eisten een vergoeding om een competent bedrijf de afzuigkap te laten plaatsen om eindelijk een keuken te hebben. Tot op heden is niet op de brief gereageerd. Burgman stuurde in plaats ervan een standaard email. 15 januari, inmiddels bijna twee maanden na ‘plaatsing’ zou Brugman weer langs zou komen. We wachten (nog langer) af.

Het verbaast dat Brugman niet haar problemen kan oplossen, maar bovenal verbaast het gebrek aan klantenservice.

De oplossing

Na bijna twee maanden niet van de keuken gebruik gemaakt te kunnen hebben door de afwezigheid van een afzuigkap, is er weinig vertrouwen over dat Brugman Keukens in staat een afzuigkap te plaatsen.

Zoals gesteld in de aangetekende brief (waarop niet is gereageerd) stellen wij Brugman Keukens in gebreke en eisen een schadevergoeding opdat een competent bedrijf de afzuigkap wel kan plaatsen.

De ironie is dat Brugman Keukens de klant eraan helpt herinneren dat vertraging bij de klant tot extra kosten leidt, doch vertraging (twee maanden!) bij Brugman Keukens door de klant voor lief moet worden genomen.

1 reactie

  1. Auteur
    Overton
    Datum
    Een aangetekende brief deed Brugman eindelijk reageren. Er werden verschillende beschuldigingen geuit door Brugman, waarbij zij aanvankelijk de situatie bagatelliseerden. Toen eindelijk installateurs langs kwamen wisten die nog een inmeet fout van Brugman te corrigeren, maar de afzuigkap hangt, twee maanden nadat de keuken geplaatst had moeten zijn. Brugman gaf eindelijk toe dat er fouten waren gemaakt en bood een E100 tegoedbon aan, maar dat kwam een beetje als mosterd na de maaltijd.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Overton
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry