Klacht Brugman Keukens en Badkamers: Ondeugdelijke dure keukenmengkraan

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 162110
Gebruiker
P.J. Conneman
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Medio 2009 kochten wij een keuken bij Brugman Keukens en Badkamers (hierna Brugman) met een dure Dornbracht keukenmengkraan (€ 1.086). In maart 2013 ontstonden op de uitloop van de kraan bruine, roestkleurig plekjes. Na contact met Brugman werd de uitloop in mei 2013 door Dornbracht vervangen.
Volgens de monteur van Dornbracht zou de vervangen uitloop opnieuw beschadigen als de kraan niet beter zou worden geaard. Hij had Brugman hierover al geïnformeerd. Brugman vond echter geen aanvullende werkzaamheden nodig.
Ultimo 2015 ontstonden op de vervangen uitloop van de kraan wederom dezelfde bruine, roestkleurige plekjes. Brugman deelde mede niets te kunnen doen. Wel werd de mogelijkheid geboden om de uitloop tegen betaling (kosten € 380,14) te laten vervangen.
Omdat van een dure kraan mag worden verwacht dat deze bij normaal huishoudelijk gebruik ten minste 10 jaar zonder mankementen meegaat, ben ik het hiermee niet eens.

De oplossing

Ik vind dat de vervanging van de uitloop van de kraan voor rekening van Brugman dient te geschieden. Tevens moeten maatregelen worden genomen om te voorkomen dat het vervangen onderdeel na enkele jaren wederom beschadigt. Brugman is hiervoor als installateur van de keuken verantwoordelijk.

7 reacties

  1. Auteur
    Brugman Keukens en Badkamers
    Datum
    Beste meneer / mevrouw Conneman,

    Bedankt voor uw bericht. Vervelend dat deze situatie met uw kraan is ontstaan.
    Ik ga uw melding bespreken met de eindverantwoordelijke van onze service afdeling en wij komen hier spoedig bij u op terug.

    Met vriendelijke groet,

    Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers
  2. Auteur
    P.J. Conneman
    Datum
    Uit de telefoongegevens van ons vaste telefoonnummer blijkt dat Brugman Keukens en Badkamers ons op 1 april 2016 op ons vaste telefoonnummer heeft geprobeerd te bellen. Wij waren op dat moment niet aanwezig. Terugbellen was voor ons niet mogelijk omdat uitsluitend het algemene nummer van Brugman was vermeld. Nadien heeft Brugman niet meer geprobeerd contact met mij te zoeken. We zijn dus helaas nog geen stap verder.
  3. Auteur
    Brugman Keukens en Badkamers
    Datum
    Beste meneer / mevrouw Conneman,

    Ik heb begrepen van mijn collega van de klantenservice dat u intussen bent gebeld en dat er 2 opties zijn aangeboden, deze zijn u ook per mail bevestigd. Er is met u afgesproken dat u een terugkoppeling geeft aan mijn collega.

    Met vriendelijke groet,

    Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers
  4. Auteur
    P.J. Conneman
    Datum
    Ik ben niet tevreden met de gedane voorstellen. In beide opties wordt een deel van de aansprakelijkheid van Brugman in het kader van het leveren van een ondeugdelijk product op mijn bordje gelegd. Ik verzoek u nogmaals dringend uw gedane voorstellen te herzien en de uitloop van mijn kraan kosteloos te vervangen.
  5. Auteur
    Brugman Keukens en Badkamers
    Datum
    Beste meneer/mevrouw Conneman,

    Spijtig te vernemen dat u het niet eens bent met onze bevindingen. Ik wil u mededelen dat wij bij ons standpunt blijven. Mocht u in willen gaan op ons eerdere aanbod verneem ik dat graag.


    Met vriendelijke groet,

    Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers
  6. Auteur
    P.J. Conneman
    Datum
    Ik heb besloten ons geschil voor verdere behandeling in handen te geven van mijn rechtsbijstandsverzekeraar.
  7. Auteur
    P.J. Conneman
    Datum
    Brugman komt in onvoldoende mate in beweging, waardoor een deel van de kosten van herstel voor mijn rekening blijft. Ik neem hiermee geen genoegen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
P.J. Conneman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Brugman Keukens en Badkamers?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen