Opgelost door Brugman Keukens en Badkamers: Schade aan kast en deur bij vaatwasser moeten door Brugman adequaat opgelost worden.

content Opgelost
J.C. de Vrijer

In oktober 2020 heeft Brugman een door hun ontworpen keuken geleverd met gedeeltelijk ook apparatuur voor een bedrag van ruim € 16.300,00 (excl. montage).
In april van dit jaar ontdekten wij schade aan het kastje boven de vaatwasser waar een oven/magnetron in zit. Begin mei hebben we dit gemeld bij Brugman en desgevraagd foto's opgestuurd. Hun reactie was dat dit vermoedelijk door vocht kwam en dat dit niet onder de garantie viel en dat ze een offerte zouden sturen voor een nieuw kastje.
Aangezien wij al ruim 30 jaar ervaring hebben met ingebouwde vaatwassers en altijd 's nachts de vaatwasser aanzetten, zodat we 's morgens als de vaat is afgekoeld deze kunnen uitruimen, meldde ik Brugman dat een nieuw kastje van dezelfde kwaliteit binnen de kortste keren dezelfde problemen zou opleveren.
Inmiddels bleek het probleem nog groter, aangezien ook de kastdeur, die op de vaatwasser is gemonteerd ernstig beschadigd bleek door vocht. Ook dit wederom met foto's gemeld (op 26/5/2021) en verzocht om een structurele oplossing met betere kwaliteit van de te vervangen onderdelen en niet op onze kosten.
Aangezien ik vandaag nog steeds geen reactie had, Brugman weer gebeld . Deze blijven erbij dat ze nog bezig zijn met een offerte en m.a.w. dat ik zelf voor de schade opdraai, terwijl ik er nogmaals op heb gewezen dat zij gewoon service moeten verlenen op artikelen van ondeugdelijke kwaliteit voor de betreffende toepassing.
Tenslotte heb ik nog op gewezen dat het bedrijf dat de Keuken heeft geïnstalleerd, HS techniek onze klacht volledig steunt!

Het bedrijf moet een kastje en een deur leveren van een betere kwaliteit, die niet dezelfde schade kunnen oplopen als de nu geleverde artikelen van ondeugdelijke kwaliteit voor de betreffende toepassing en uiteraard op hun kosten.

Bijlagen

Brugman Keukens en Badkamers
    Beste meneer/mevrouw de Vrijer,

Wij pakken uw klacht graag op en komen hier zo snel mogelijk bij u op terug.

Inge Brouwer - Brugman Keukens & Badkamers
    Brugman Keukens en Badkamers
    Beste meneer/mevrouw De Vrijer,

Inmiddels hebben we u vandaag per email bericht over de oplossing van uw klacht met de vaatwasser en het vervangen van het vaatwasser front. Mocht u naar aanleiding van deze email vragen hebben dan verzoeken wij u om deze direct als reactie op de email te sturen.

Twan Dekker - Brugman Keukens & Badkamers

J.C. de Vrijer
Brugman lost een deel van de klacht op, te weten vervanging van de vaatwasser deur en dat is heel mooi. Echter de oorzaak van het probleem die Brugman aangeeft blijkt bij navraag aan de leverancier (Miele) niet juist. Dit betekent dat dit verder uitgezocht moet worden , zodat duidelijk wordt door wie dat verder op moet worden opgelost. Hiertoe heb ik initiatief genomen en Brugman geïnformeerd.

Ook een klacht indienen over Brugman Keukens en Badkamers?