Klacht Brugman Keukens en Badkamers: Wastafel kapot geleverd

JvK

Bij Brugman een keuken en badkamer gekocht twv samen EUR 25.000. Bij levering van de badkamer kwamen we er bij de installatie achter (week na levering), dat de wastafel doormidden gebroken in de doos zat (overigens omgeven met piepschuim, dus moet al kapot zijn geweest). Zie hiervoor ook bijgaande foto. Door omstandigheden hebben we helaas niet eerder kunnen bekijken of alles wel helemaal heel was. Door de klantenservice afgewimpeld dat het na de 2 dagen reclamatie tijd was en dat ze dus niks voor ons kunnen betekenen. Wel zou er contact worden opgenomen met de producent. Vandaag terugkoppeling gehad dat ze op basis van de foto hebben kunnen vaststellen dat dit geen productiefout is. Breuk zit precies in het midden van de twee bakken (lijkt mij een plek die mist niet goed aan elkaar gehegt gevoelig is voor een breuk. Wel mocht ik voor een coulance prijs 650 EURO een nieuwe bestellen. Aangezien we over een week gaan verhuizen, in de tussentijd al een nieuwe wasbak online besteld. Precies dezelfde voor 500 EURO. Ik snap dat ik eerder had moeten checken of alles (25 dozen openen) helemaal heel was, maar je mag er toch vanuit gaan dat een wastafel niet zomaar doormidden breekt. Tenzij er in de productie al iets fout is gegaan (kan je toch ook niet beoordelen op basis van een foto?). Daarnaast is het toch niet zo dat je je achter 2 dagen mag verschuilen? Of je moet mensen er duidelijk op wijzen dat je samen alles moet openen om vast te stellen dat er geen gebreken zijn. Daarnaast voel ik mij eigenlijk opgelicht, omdat ik dezelfde wastafel elders veel goedkoper kan krijgen en dat als ik een stuk product geleverd krijg, uit coulance meer mag gaan betalen? Beetje omgekeerde wereld. Graag wil ik dat ze mijn geld teruggeven voor de wastafel (was immers al kapot bij levering), of dat ze dit als korting verwerken op onze keukenorder.

Mij geld terug geeft voor de gebroken wastafel, of dit als korting verwerkt op de order van de keuken (is tenslotte 17.000).

Brugman Keukens en Badkamers
    Beste meneer/mevrouw Van Kuijk,

Heel jammer om dit te vernemenvan u. Uw bericht hebben we nogmaals besproken maar helaas kunnen we u niet anders mededelen dan dat we bij ons standpunt blijven.
    U meldt 2 weken na levering dat uw wastafel is gebroken, hierop hebben we aangegeven dat dit inderdaad buiten de reclamatietijd valt maar dat we u wel een nieuwe wastafel kunnen aanbieden met korting. Dat gelijkwaardige producten online goedkoper zijn is mogelijk juist omdat dit geen fysieke winkels zijn maar webwinkels.

Twan Dekker - Brugman Keukens & Badkamers

JvK

Ook een klacht indienen over Brugman Keukens en Badkamers?