Klacht Bruna en PTTpost: Weigering wettig betaalmiddel

Klachtnummer
# 89345
Gebruiker
Georges
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Heb laatst postzegels gekocht bij de Bruna in Heugem (Maastricht). Het bedrag was iets van 9.95.
Ik wilde gepast betalen met onder andere één muntje van €0,01 en twee van €0.02. Volgens de kassemedewerkster mocht zij die niet accepteren. Ik heb toen het verschuldigde bedrag gepind.
Tot op zekere hoogte kan ik er inkomen dat bedrijven bedragen afronden op veelvouden van 5 cent en dat ze niet 1 en 2 cent teruggeven. Maar ik kan er niet bij als ik keurig gepast betaal men deze muntjes niet accepteert. Het is gewoon een wettig betaalmiddel en volgens mij mag men het niet eens weigeren.

De oplossing

Schrijven (bijvoorbeeld in email of nieuwsbrief) aan alle vestigingen dat het niet toegestaan is om binnen redelijkheid muntjes van 1 of 2 cent te weigeren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Bruna en PTTpost hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Bruna en PTTpost?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen