Klacht Bruvaa: Bruvaa heeft in 2014 caravanbanden uit 2008 gemonteerd (met de DOTcode aan de kant die je niet ziet).

W. vd Klauw

Bruvaa heeft in juli 2014 bij een onderhoudsbeurt aan de caravan banden gemonteerd. Heel slim met de DOTcode (waaraan je de productiedatum kunt zien) aan de kant van de band die je niet ziet. Voor caravanbanden wordt aangeraden dat ze niet ouder zijn dan 6 jaar en voor een Duits keurmerk (om daar 100 km per uur te rijden) is het zelfs verplicht. In juni 2015 reden we de linkerband lek in Italië en hebben hem daar laten vervangen (door een band met productiedatum week 41 van 2014). Bij een onderhoudsbeurt dit jaar bleek dat de band die in 2014 gemonteerd was bij de onderhoudsbeurt van 2008 was. De andere band zal dit dus ook wel geweest zijn.
In augustus 2015 bleek op de dag van vertrek bij het op spanning brengen van de banden dat van de rechterband er lucht langs het ventiel stroomde. Niet onwaarschijnlijk dat ook de linkerband in Italië is plat gegaan door een lek ventiel.
Bruvaa ontkent dat ze zulke oude banden monteren.

Het lijkt mij redelijk om de kosten voor deze banden terug te krijgen (€ 186,78 ex btw)

Wij vinden dat Bruvaa hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Bruvaa?