Klacht Bruynzeel keukens: Foutieve en misleidende informatie Bruynzeel en verkoper

Michiel1980

Misleidende en foutieve informatie. De situatie: 4,5 jaar geleden een schitterende keuken aangeschaft bij jullie. De Boretti (fornuis) vertoonde sinds het begin een klein mankement. Een pit gaat moeizaam aan, maar dat is niet rampzalig. Na 4,5 jaar blijkt dat er in het apparaat ergens stroom 'lekt' wanneer beide fornuizen gelijkertijd aan staan. Daardoor toch besloten om een monteur te laten langskomen.

Bruynzeel laat Boretti vervolgens een afspraak inplannen bij mij. In de bevestiging van deze afspraak staat vermeld dat ik 2 jaar garantie zou hebben op de apparaten van Boretti. Hier gaan bij mij alarmbellen rinkelen. Destijds is er bij de verkoop door de heer Deckwitz aangekondigd dat wanneer wij alle apparaten van Boretti zouden afnemen, wij een garantie zouden krijgen van 5 jaar. De afzuigkap bestond niet als inbouw van Boretti, maar met een fornuis, vatwasser, koelkast en diepvries (combi of niet was niet relevant) zouden wij deze garantie krijgen. Mooie deal, want anders had ik op het fornuis na NOOIT voor een Boretti gekozen.

Boretti geeft aan dat we wel voldoen aan het aantal apparaten, maar dat er nooit een bedrag van 20,- is betaald voor die garantie activeren. Nou, laat dat dan ook hetgeen zijn dat er nooit is medegedeeld. Laat staan dat het al ergens in de formulieren van Bruynzeel staat. Ook de in door jullie gegeven map met alle gegevens, tekeningen e.d. staat hier niks vermeld over activeren.

De boodschap was helder destijds: alles van Boretti op de afzuigkap na betekent 5 jaar garantie. Graag wil ik dan ook zien dat dit geschil wordt opgelost intern of tussen Bruynzeel en Boretti. Als er al sprake is van een fout, dan ligt deze heel duidelijk bij Bruynzeel. Ook voor mogelijke fouten door de verkoper in kwestie, de heer M. Deckwitz, is Bruynzeel aansprakelijk.

Ik vertrouw erop dat Bruynzeel in deze kwestie het enige en tevens juiste besluit nemen om dit naar tevredenheid op te lossen.

Michiel1980
    En de reactie blijft uit.
    Bruynzeel keukens
    Beste Michiel,

Deze kwestie is reeds besproken met onze garantie-afdeling. Wij gaan ons standpunt niet wijzigen naar aanleiding van een post op internet. Wanneer een fornuis een mankement vertoont bent u verplicht hier direct melding van te maken om ergere problemen te voorkomen. Voor de verlengde garantie van Boretti zijn minimaal vier apparaten nodig en een koel-vriescombinatie geldt als één apparaat. De registratie online dient u zelf te verzorgen, maar volgens de regels van de leverancier komt u niet in aanmerking voor de verlengde garantie, omdat er slechts sprake is van drie apparaten. Indien Boretti u daar anders over bericht, dan zouden wij graag deze communicatie van u ontvangen.

Wanneer u mij uw ordernummer doorgeeft dan kan ik kijken op basis van de aanschafwaarde en de levensduur van het fornuis of u nog aanspraak kunt maken op een vergoeding voor de reparatie. Het is wel zo dat u zelf dient aan te tonen dat het een fabrieksfout betreft en geen gebruikersschade.
    Michiel1980
    Het probleem is dat de omgekeerde bewijslast geldt. Wat de verkoper heeft beloofd, kan ik niet bewijzen.
    Wel is het vreemd dat het lekken van stroom (differentieel/aardlekschakelaar) mogelijkerwijs wordt gezien als 'gebruikersschade'. Dit is toch te komisch voor woorden... Bruynzeel heeft een verantwoordelijkheid in deze zaak en gaat hier zeer klantonvriendelijkheid mee om.
    Bruynzeel keukens
    Beste Michiel, wij hebben ons standpunt reeds meerdere keren kenbaar gemaakt. Indien je gebruik wenst te maken van ons aanbod dan kun je contact opnemen via klachten@bruynzeelkeukens.nl.

Michiel1980
Niks concreets. Bruynzeel wil eventueel meedenken als ik kan bewijzen dat het lekken van stroom door het fornuis niet door de gebruiker komt. Bruynzeel schittert daarna door afwezigheid.

Ook een klacht indienen over Bruynzeel keukens?