Klacht Bruynzeel keukens: Kapotte koelkast binnen 4 jaar en geen garantie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 363453
Gebruiker
CarlosG
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb via Bruynzeel een keuken gekocht. Ons is door de verkoper geadviseerd om alle apparaten van ATAG te nemen omdat we dan 8 jaar garantie hebben. In de eerste plaats is ons niet verteld dat we de apparaten binnen 30 dagen moesten registreren bij Atag. Dit hebben we naderhand moeten doen. Nu is de koelkast kapot, terwijl de keuken nog geen 4 jaar geleden is aangeschaft. De monteur van Atag zei dat de compressor kapot is en dat er nieuw apparaat aangeschaft moet worden. De monteur verklaarde dat het niets te maken heeft met verkeerd gebruik. Dit gaat ons bijna 300 euro kosten. In de garantievoorwaarden van Atag staat dat als een apparaat niet gerepareerd kan worden, een omruilvoorstel wordt gedaan. Ik vind dit in de eerste plaats niet duidelijk; wanneer is het niet te repareren? In de tweede plaats, binnen vier jaar een nieuw apparaat kopen dat veel langer mee moet gaan vind ik niet redelijk. Ik vind dat Bruynzeel als verkoper dit moet oplossen omdat ik met hen een overeenkomst heb.

De oplossing

Ik verwacht dat ik deugdelijke apparatuur krijg geleverd en dat als iets kapot gaat binnen de garantie, het zonder kosten gerepareerd wordt of dat ik zonder kosten een nieuw apparaat krijg als het apparaat niet functioneert conform hetgeen je zou mogen verwachten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Bruynzeel keukens is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    CarlosG
    Datum
    Ik heb nog niets vernomen van Bruynzeel!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
CarlosG
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is nog geen reactie ggeweest
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bruynzeel keukens?