Klacht BSI: Restwaarde boiler uit 1985 !!

Dintelduiker

Mijn vader is bijna 2 jaar geleden opgenomen in een verzorgingstehuis in een gesloten afdeling. Ik als zoon heb destijds zijn huur opgezegd, sinds eind 2014 krijg ik ook al zijn post bij mij bezorgd. Toen bleek dat erdoor BSI nog steeds huurkosten voor een boiler werden afgeschreven. Niemand was op de hoogte ervan dat mijn vader nog iets huurde. Mijn vader weet helemaal niets meer.
Gebeld en opgezegd, probleem opgelost zou je denken. Helaas niet, de nieuwe bewoner had de desbetreffende boiler verwijderd en afgevoerd. Mijn vader kreeg een vordering van ruim 350,- euro voor de restwaarde van een boiler van ruim 30 jaar oud. Verzocht om specificatie, niet gekregen. Alleen brief van de deurwaarder. Nu, enkele brieven verder, zijn de incassokosten bevroren en kreeg ik eindelijk een specificatie. Restwaarde koper en reserveonderdelen (boiler 30 jaar oud) blijft ruim 350,- euro. Nieuwwaarde waarmee BSI reken is 1711,- euro (= 3765,- gulden in 1985?). Dat is de prijs van een nieuwe in 2015

Ben bereid 75,- euro te vergoeden voor verlies van oud koper. Reserveonderdelen van 30 jaar oud niet. Nieuwprijs waarmee wordt gerekend is huidige prijs, niet die van 1985

BSI is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.