Klacht Bubbels en Jets: Haarscheurtjes wasbak badkamer

Ben

Op 19 december 2002 hebben wij een badkamer gekocht bij Bubbels en Jets in Enter.
Totaal € 17.000,00. Eind april 2015 ontdekten wij haarscheurtjes in een van de 3 wasbakken, die wij gekocht hebben bij Bubbels en Jets.
Wij hebben gebeld met mevrouw Koenderink van Bubbels en Jets en zij verzocht ons een foto te maken van de wasbak en deze op de mail te zetten. Op 29 april 2015 krijgen wij een mail terug met de volgende informatie:
Helaas zit hier geen garantie meer op. Sterker nog de groothandel van deze wasbak is reeds in 2010 failliet gegaan. Dus eenzelfde wasbak is ook niet meer na te leveren. Het spijt ons u dit bericht te moeten melden.
Gerdy Koenderink
Volgens ons heeft een badkamer toch wel een levensduur van 25 jaar.
Wij hebben als klant zijnde toch niets met de groothandel te maken en de fabrikant is toch niet failliet. Wat ons behoorlijk stoort; dat er niet aangeboden wordt, wat er wel gedaan kan worden. Zijn wij alleen maar goed om te kopen!!!

Bubbels en Jets
    Familie Gartsen heeft in 2002 een complete badkamer bij ons gekocht voor € 17000.00. De bedoelde wastafel is daar onderdeel van en heeft destijds ongeveer € 300.00 gekost. De badkamer is nu 13 jaar oud. De fabrieksgarantie op de wastafel was 2 jaar. Als CBW lid krijgt de klant er nog een 3e jaar bij voor 1/3 deel. De garantietermijn is inmiddels 10 jaar verstreken.
    De importeur is in 2010 failliet gegaan. De wastafel is niet meer verkrijgbaar ( wij hebben via via navraag gedaan bij de fabriek ) en de wastafel kan ook niet duurzaam gerepareerd worden.
    Wij hebben foto's gekregen van de familie Gartsen waarop te zien is dat de haarscheur doorloopt tot op de sifon. Te strak aandraaien van deze is mogelijk een oorzaak van de haarscheur.
    Kortom is er geen mogelijkheid tot herlevering of tot duurzame reparatie.
    De enigste mogelijkheid is het aanschaffen van een nieuwe wastafel.