Opgelost door Budget Alles-in-1: Rekening en aanmaning voor bedrag na beëindiging contract

sad Opgelost
E.B. Kuijl

Na het ( door mij tijdig) opzegging van mijn contract werd er automatisch een maandbedrag afgeschreven voor de maand na de beëindiging. Ik heb toen meteen contact opgenomen met Budget alles in 1 en ze zeiden dat ik even moest wachten en dan zou het terug gestort worden. Dat is niet gebeurd dus heb ik het bedrag gestorneerd. Nu een maand later krijg ik een mail met het verzoek het bedrag plus aanmaningskosten te betalen. Ik heb meteen gebeld met Budget alles in 1 om te zeggen dat dit niet klopt. Na een telefoon gesprek van 45 minuten met dringende herhaalde verzoeken het alsnog te betalen omdat het zo in de computer staat en het niet veranderd kan worden en de toezegging dat ze het dan terug zouden storten, heb ik dat geweigerd. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet gebruikt heb.
Nu lees ik op meerdere sites dat meer mensen dit probleem hebben en dat er zelfs deurwaarders aan te pas komen. Dit is natuurlijk een hele vreemde gang van zaken.
Wat moet ik nu doen?

Ik wil geen foute nota’s met oplopende incasso kosten ontvangen
Ik vind het een ingewikkeld antwoord vooral de zin “ wij verrekenen op dit moment de openstaande factuur met de gecommuniceerde teruggave. Hiermee is de situatie administratief rechtgetrokken .” Begrijp ik hiermee dat de zaak is afgedaan en dat ik geen nota’s en aanmaningen meer zal ontvangen?

Budget Alles-in-1
    Beste mevrouw Kuijl,

Met betrekking tot uw klacht informeren wij u heel graag als volgt.

Op 8 oktober is uw levering beëindigd. De 8e van de maand is ook uw facturatiedatum, elke maand is rond de 8e het termijnbedrag afgeschreven. De afschrijving en de opzegging hebben elkaar dan ook gekruist op 8 oktober. Dit is overigens alles behalve een vreemde gang van zaken, hiervoor is immers de eindafrekening specifiek bedoeld. U ontvangt een verrekening van het teveel betaalde termijnbedrag. Ondanks dat het gebruikelijk is, is het uiteraard ook netjes in onze voorwaarden te vinden.

U geeft aan dat u het termijnbedrag pas heeft teruggeboekt nadat u niets van ons hoorde met betrekking tot deze verrekening. Na afschrijving van het termijnbedrag op 8 oktober hebben wij u echter op 13 oktober de eindafrekening gestuurd. Dit is dus vrij snel na uw opzegdatum. In deze eindnota ziet u dat u het volledige termijnbedrag van ons terugontvangt, waarbij we ook duidelijk aangeven per welke datum.

Dit bedrag wordt rond 28-10-2021 bijgeschreven op uw bankrekening: *****************

Ondanks de wat ons betreft snelle en duidelijke communicatie wacht u deze datum niet af, u storneert de gedane betaling op 19 oktober. Er is dus geen sprake van de situatie waarin wij niet het bedrag tijdig hebben teruggestort, u heeft deze datum op voorhand niet afgewacht.

Doordat u, nadat deze factuur al is verrekend via de eindafrekening, het bedrag storneert is er een openstaande factuur ontstaan. Automatisch ontvangt u hiervan na verloop van tijd een herinnering. Per saldo is er dus geen sprake van een openstaande post, echter door het terugboeken van de gedane betaling zonder de aangekondigde verreken datum af te wachten is dit administratief ontstaan.

Wij verrekenen op dit moment de openstaande factuur met de gecommuniceerde teruggave. Hiermee is de situatie administratief rechtgetrokken. Overigens, aangezien u aangeeft dit online terug te lezen. Wij sturen uiteraard niet zomaar een vordering onterecht door naar een deurwaarder. U heeft een herinnering ontvangen, niet te vergelijken met een deurwaarder. Dit is ongeacht de situatie hoogst uitzonderlijk. Daarnaast is er meestal een goede verklaring voor de ontstane situatie, zoals ook in dit geval.

Budget Alles in 1.
    Budget Alles-in-1
    Beste mevrouw Kuijl,

Dat klopt. Vanwege uw terugboeking staat er een te betalen bedrag open, terwijl wij u al een eindnota hadden gestuurd waarop u dit bedrag van ons ontvangt.

Het te ontvangen bedrag en het te betalen bedrag strepen wij tegen elkaar weg. Hiermee is de situatie opgelost.

Budget Alles in 1.

Ook een klacht indienen over Budget Alles-in-1?