Klacht Budget Energie: 2 keer al gevraagd regeling van betaling

leo

2 keer al gevraagd regeling van betaling in in ver band dat ik tussen per 20e en en 25e maand me geld pas krijgt

helpen om dit op te lossen

Budget Energie
    Beste heer/mevrouw,

In mijn systeem zie ik terug dat het termijnbedrag voor de maand april nog niet is voldaan. Het is helaas niet mogelijk om een betalingsregeling te treffen over een termijnbedrag. Zoals wij in de e-mail van 20 mei 2019 hebben aangegeven, zullen wij op 27 mei 2019 de netbeheerder de opdracht geven om de energielevering te beëindigen. Ik raad aan dat u het termijnbedrag nog vóór deze datum betaald om een afsluiting te voorkomen. U kunt hiervoor de iDeallink gebruiken uit de e-mail van 20 mei 2019.

Ik begrijp dat ons vaste incassomoment u niet goed uitkomt. In dat geval kunt u ook uw betaalwijze aanpassen. U kunt er voor kiezen om termijnbedragen zelf over te maken. Dit heet 'Klant betaald zelf'. U ontvangt rond de laatste/eerste werkdag van de maand een factuur per e-mail. U heeft 14 dagen om deze factuur te voldoen. Hebben wij binnen deze 14 dagen geen betaling van u ontvangen, dan ontvangt u een automatische kosteloze herinnering. U heeft dan opnieuw 14 dagen om het bedrag zonder sommatiekosten te voldoen. Echter brengen wij bij 'Klant betaald zelf' € 3,03 per factuur in rekening. Dit bedrag wordt automatisch bij uw termijnbedrag gerekend.

Ik ontvang graag in een reactie op dit bericht of u uw betaalwijze wilt wijzigen. Mocht u akkoord gaan dan ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Budget Energie Webcare
    leo
    Wanneer u een brief heeft ontvangen van uw netbeheerder dan is een “normale” energie-aanvraag vaak niet voldoende. Dit heeft te maken met de wetgeving die u beschermt tegen het afsluiten van contracten. Deze wet eist dat u een wettelijke bedenktijd heeft van 14 dagen. Normaal gesproken heel fijn, maar wanneer u snel een nieuwe leverancier zoekt is dit simpelweg te lang.
    Budget Energie
    Beste heer/mevrouw,

Het is mij niet helemaal duidelijk wat u met het bovenstaand bericht bedoelt. Ik zie dat wij inmiddels het openstaande bedrag bedrag van de maand april op tijd hebben ontvangen. De levering vanuit Budget Energie is daardoor nog steeds actief.

Hierbij sluit ik dan ook uw klacht. Mocht u toch uw betaalwijze willen aanpassen, dan kunt u altijd contact opnemen via onze klantenservice. Wij zijn doordeweeks bereikbaar van 8:30 tot 18:00 op 020 - 20 555 55. Natuurlijk kunt u ook e-mailen naar klanten@budgetenergie.nl.

Budget Energie Webcare