Klacht Budget Energie: Aanmaning, boete, in gebreke stelling en dreigen met afsluiten van energy

Essent - budget energy

Mooi! Overstappen naar Budget Energy. Wij betalen je boete wel als je te vroeg overstapt.
Ja! Die boete betalen ze, maar toe Essent met de eindafrekening kwam, gaf budget energy niet thuis.
Ten eerste was de eindafrekening dermate hoog dat ik er een betalingsregeling voor moest treffen, want !!!!! Ik ben verplicht om nog t hele jaar door te betalen! Wtf!
Verhaal proberen te halen: helaas pindakaas! Budget energy had hun contract pas na dit jaar in mogen laten gaan, niet eerder.
Momenteel betaal ik 300 euro in totaal aan energy kosten.
Nu komt t leukste: ik heb diverse banen, welke in principe voor de 25ste van de maand mijn loon uit zouden betalen, zodat de automatische incasso rond die tijd plaats zou vinden.
Wederom helaas pindakaas!
Krijg ineens een mail dat er achterstand is?! Ik check mijn bank, tot en met september is alles betaald echter de automatische incasso van deze maand oktober niet gelukt.
In de mail t bericht dat bij niet tijdig betalen van de premie, budget energy niet levert! Wtf!
Dus vandaag een mail met 15 euro erbij, voor de 27ste betalen via iDEAL.
Leuk! Ik wacht nl nog op mijn salaris van maar liefst 4 werkgevers! Vóór t eind van deze maand is die 200 euro betaald.
Niet belangrijk, budget energy stuurt een mail met de "door mij opgevraagde openstaande factuur " en zegt voor de 27ste te moeten betalen- ondanks mijn verklaring.

Of er nog gesproken wordt over de extra 100 euro die per maand naar Essent gaat , hoor je ze niet over.
Zo fijn dat men even een mail stuurt en dat ik uitleg geef en daar niks over wordt gezegd!

Dag na mijn mail direct reactie van Budget Energy, helaas niet ingaande op mijn mail waarin ik zeg dat mijn loon later is en ik voor t eind van deze maand netjes die 200 euro betaal!
Begrip voor je klant. Ja ergens moet een lijn getrokken worden, maar houdt jezelf dan ook aan je afspraak en laat het contract pas ingaan als de klant er niet nog extra 100 euro toe moet leggen bij de vorige leverancier!
Bij een storno, verwittig klant eerst voordat er gedreigd wordt met afsluiting!
Laat die boete van 40 euro achterwege als diezelfde maand nog betaald wordt!!!
Binnen nu en 2 weken kan ik zelfs nog eens 200 euro extra overboeken indien nodig!
Geef de klant een beetje vertouwen, zeker als er uitleg gegeven wordt waarom er een storno plaats heeft gevonden!

Cursus "omgaan met klanten" volgen zodat er mss begrip ontstaat vanuit budget energy.
Inhoudelijk reageren op mijn mails ipv deze te negeren.

Ik wens (terug) over te stappen naar Essent en dit zonder extra kosten, aangezien ik elke maand 100 euro aan Essent moet betalen omdat t contract niet ontbonden mocht worden.

De kosten die ik maandelijks aan Essent betaal, wil ik van Budget energy terug ontvangen. Zij hadden het contract nog niet mogen in laten gaan.

Budget Energie
    Beste B.F.,

Ik begrijp dat het niet prettig is dat de overstap op deze manier is verlopen. Ons klachtenteam kijkt dit graag verder voor u na. Er is intern een klachtenproces gestart. De behandelaar van uw klacht neemt binnen 6 werkdagen, telefonisch of per e-mail, contact met u op.

Uiteraard communiceren wij de uitkomst van uw klacht ook via deze weg.

Budget Energie Webcare
    B.F
    Graag per mail contact hierover.
    B.F
    Graag via mail contact hierover aub.

Ook een klacht indienen over Budget Energie?