Klacht Budget Energie: Afrekening op niet bestaande meterstanden (doortellen op reeds verwijderde meter)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 555386
Gebruiker
BudgetEnergieDoortellenopverwijderdemeter
Datum
1 reactie

Details

De klacht

De meterwissel van 8-12-2020 is niet verwerkt in de eindafrekening per 29-6-2021 (d.d.3-8-21) van Budget Energie.

29-6-2021 zijn we overgestapt naar United Consumers stroom en gas.

Vreemd genoeg telt de netwerkbeheerder gewoon door op de meter die ze zelf van de muur hebben geschroefd op 8-12-2020. Deze meterstanden hadden wij al doorgegeven op 14-11-2020 en waren 8-12-2020 ongewijzigd omdat we op vakantie waren.

De oplossing

Een juiste eindafrekening opmaken

1 reactie

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer, mevrouw,

    In uw klacht geeft u aan dat uw meterwissel niet is verwerkt en u daardoor een verkeerde eindnota van ons heeft gekregen. Dit is natuurlijk vervelend. Ik heb na het lezen van uw klacht enig onderzoek gedaan en wil u graag informeren over de uitkomst hiervan.

    Op de eindnota die u van ons heeft ontvangen staat inderdaad geen meterwissel verwerkt. Het is de taak van de netbeheerder om een meterwissel goed te verwerken. De energieleverancier kan dit niet. In uw geval is de meterwissel te laat verwerkt. Het is ook aan de netbeheerder om dit recht te trekken. De energieleverancier kan hier wel een verzoek voor indienen.

    Budget Energie is alleen uw leverancier niet meer. U heeft nu een nieuwe actieve leverancier. U dient dan ook bij uw nieuwe leverancier te zijn om de meterwissel administratief te verwerken. Zij kunnen een verzoek hiervoor indienen bij de netbeheerder.

    Het is niet dat ik het niet wil doen voor u, maar ik kan het simpelweg niet doen voor u. Daarbij komt ook dat uw nota bij ons niet zal worden aangepast. De meterwissel is al te laat verwerkt en kan niet met terugwerkende kracht worden verwerkt. De netbeheerder zal dan ook doen alsof de meterwissel bijvoorbeeld over een maand heeft plaatsgevonden en zij zullen het verbruik wat u extra bij ons heeft afgerekend op de oude meter dan aftrekken van het verbruik op de nieuwe meter. Uw nota bij ons zal dan ook blijven staan.

    Ik wil u voor uw klacht graag verwijzen naar uw nieuwe leverancier.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BudgetEnergieDoortellenopverwijderdemeter
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geachte heer, mevrouw, Het bedrag van de eindafrekening heb ik gestorneerd. Uw vermeende vordering is uiteraard betwist, nu ze immers is gebaseerd op niet bestaande meter(standen) en geen rekening is gehouden met de terug geleverde energie via de zonnepanelen. Ik wil uiteraard betalen maar wel op een afrekening die gebaseerd is op de juiste meterstanden van de nieuwe meter. Ik stel voor de meterstand van de nieuwe meter te interpoleren naar de juiste datum. Als u niet met een herziene eindafrekening komt, zullen we ons geschil moeten voorleggen aan de rechter. Hoogachtend, F. Qadam
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen