Opgelost door Budget Energie: Bedrijf gaat niet in op beargumenteerde aanpassing van maandbedrag gas en stroom.

A.J.L. Tromm

Mijn vaste contract is afgelopen. Krijg bericht dat maanbijdrage (€ 198.-) gelijk blijft.
Krijg vervolgens rekening van € 478.-
Zoek contact. Krijg een serie vragen en antwoorden waaruit ik mijn probleem kan gaan zoeken. Vind dat niet en kan ik vervolgens gaan chatten met een robot, die natuurlijk mij ook niet kan helpen en mij dan zegt door te verwijzen naar medewerken, die mij niet te woord kan staan omdat er zoveel wachtenden voor mij zijn.

Mijn probleem is dat ik mijn nieuwe maandbedrag wil aanpassen. Dit lukt niet. Via een klachtenformulier geef ik mijn argumenten door.
Belangrijkste argument is dat ik in de afgelopen maanden mijn huis voor circa € 6000.- heb laten isoleren, (dak- en spouwmuurisolatie) en dat dit een besparing van ongeveer 30% zou moeten opleveren.
In het antwoord van Budget Energie wordt absoluut niet op mijn argument ingegaan. Ik krijg slechts de mededeling dat ik voor een bepaalde datum het nieuwe bedrag moet betalen.
Intussen heb ik het bedrag dat mij redelijk lijkt, nl het gevraagde maandbedrag min 30% (de verwachte besparing) aan Budget Energie overgemaakt. Vervolgens krijg ik nu het bericht dat ik het te weinig betaalde + een boete voor 5 juli moet hebben betaald. Zo niet dan wordt op 6 juli leveringscontract beëindigd.

Het nieuwe maandbedrag zoals beargumenteerd aanpassen.
Door de medewerker van BE is precies ingegaan op klacht. Dat waardeer ik zeer. Verder heeft BE de zaken naar volle tevredenheid afgewikkeld. Ik ben ze daar zeer erkentelijk voor. Met vriendelijke groet. Ton Tromm

Budget Energie
    Bete meneer, mevrouw,

Zojuist heb ik intern een klachtenproces opgestart. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Budget Energie Webcare
    Budget Energie
    Beste meneer,

Bedankt voor het indienen van uw klacht. Ik heb uw klacht in behandeling genomen en informeer u graag over de uitkomst hiervan.

In uw klacht geeft u aan dat uw termijnbedrag is gewijzigd, terwijl per e-mail werd aangeven dat dit niet het geval zou zijn. U vindt het nieuwe bedrag te hoog en wilt een correctie van het termijnbedrag. U geeft ook redenen waarom het bedrag te hoog is. Hier werd niet op in gegaan. U heeft daarom zelf een lager bedrag betaald en bent het niet eens met de incassokosten.

Het klopt dat uw termijnbedrag is verhoogd. U heeft een e-mail ontvangen waarin u werd geïnformeerd over het feit dat uw vaste contract afliep en uw termijnbedrag op het moment nog niet wijzigde. In uw contract staat dat het termijnbedrag altijd wordt herberekend op de jaarnota. Op de jaarnota bent u ook geïnformeerd over uw nieuwe termijnbedrag. In e-mail daarna werd opnieuw aangegeven dat uw termijnbedrag niet zou wijzigen naar aanleiding van de nieuwe variabele tarieven, maar dit ging dus al over uw nieuwe termijnbedrag.

U had een vast contract en heeft nu een variabel contract. Omdat de variabele tarieven erg hoog liggen, is uw termijnbedrag ook flink gestegen. Deze wijziging is terecht. U bent hierover geïnformeerd op de jaarnota en heeft het termijnbedrag niet aangepast. Het termijnbedrag is daarom terecht geïncasseerd. U heeft ervoor gekozen het bedrag te storneren en zelf een lager bedrag over te maken. Hierdoor voldoet u niet aan uw betalingsverplichting en is er terecht een incassoprocedure gestart.

U geeft redenen waarom het termijnbedrag te hoog is berekend. Deze redenen dienen natuurlijk meegewogen te worden. Op uw verzoek heb ik uw termijnbedrag daarom aangepast naar het door u overgemaakte bedrag. Dit is in ieder geval zo voor de komende maanden. Een al geïncasseerd termijnbedrag wordt normaal gesproken niet aangepast. Uit coulance heb ik dit alsnog gedaan. Omdat u verder altijd keurig betaald heb ik de incassokosten uit coulance verwijderd. De openstaande post is hierdoor € 0,- en u wordt niet afgesloten. Een eventuele brief die u hierover gaat ontvangen van de netbeheerder mag u negeren.

Wel adviseer ik u uw verbruik en tarieven in de gaten te houden. Als het verbruik hoger wordt en de tarieven weer stijgen, dient uw termijnbedrag ook aangepast te worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?