Klacht Budget Energie: Boete energiecontract bij verkoop 2e woning.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 467773
Gebruiker
Marcel1903
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Wij hebben twee woningen, waarvan we een woning per 1 sept gaan verkopen. Bij beide woningen hebben we een contract bij Budgetenergie. Wij hebben uiteraard niet de mogelijkheid om het contract van de verkochte woning mee te nemen naar onze huidige woning, omdat daar al een energiecontract loopt. Budgetenergie heeft nu onterecht bepaald dat wij een boete moeten betalen voor het vroegtijdig opzeggen van het contract. Wij hebben hierover contact gehad met de klantenservice, maar we werden zeer onbehulpzaam te woord gestaan. Wij willen dit graag opgelost hebben.

De oplossing

We zouden graag zien dat Budgetenergie de boete terugneemt, aangezien wij al een contract hebben op ons huidige adres (ook van Budgetenergie). Wij kunnen dus onmogelijk het contract van de verkochte woning meenemen. Ik wil hierbij ook verwijzen naar een klacht van een andere gebruiker:

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/budget-energie/klachten/vroegtijdig-het-contract-be%C3%ABindigd.-boete-zou-komen-te-vervallen.-echter-veranderen-ze-elke-keer-de-spelregels/details?complaintId=099ceb8f-3adc-445e-a1a7-5c69a1bcf39e

1 reactie

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer,

    Ik heb uw gegevens erbij gepakt en zie dat wij op uw naam één adres leveren en u een opzegging heeft doorgegeven. Omdat uw energiecontract vroegtijdig wordt verbroken, brengen wij een opzegvergoeding in rekening.

    U verwijst naar een klacht uit 2015, maar bepaalde voorwaarden zijn inmiddels gewijzigd. U heeft een energiecontract uit 2020 en bent akkoord gegaan met de actuele voorwaarden.

    De opzegvergoeding is daarom terecht en zal ik niet crediteren.

    Natuurlijk wens ik u veel geluk in uw nieuwe woning toe!

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marcel1903
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het antwoord van budget energie is niet in overeenstemming met onze klacht. Jullie hebben het de hele tijd over leveren op 1 adres en dat deze vroegtijdig wordt opgezegd. Dat klopt, maar ik zou het bestaande contract graag meenemen naar mijn nieuwe adres. Echter daar leveren jullie al. Dus dat gaat niet. Daarbij is het gebruikelijk dat er geen boete geldt als een energiebedrijf niet op het nieuwe adres kan leveren, dat is in dit geval zo omdat er al een contract van jullie loopt. Daarom vind ik een boete totaal niet op zn plaats.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Budget Energie?