Klacht Budget Energie: Budget energie betaald de korting €300,- niet uit

Klachtnummer
# 653214
Gebruiker
Veelplezier#18
Datum
2 reacties

Details

Klacht

energie contract 8 maart 2022 tm 8 maart 2023
Budget kortng €300,-
Budget energie betaald de korting €300,- niet uit

Gewenste oplossing

Budget energie betaald de korting €300,-

2 reacties

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste meneer, mevrouw,

    Zojuist heb ik intern een klacht voor u aangemaakt. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

    Bedankt voor uw geduld alvast!

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie
  2. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer, mevrouw,

    U heeft een klacht ingediend bij Budget Energie. Ik heb uw klacht in behandeling genomen en voorzie u graag van een reactie.

    Uw klacht
    In uw klacht geeft u aan dat u recht heeft op een Budget Korting van EUR 300,-. In uw kortingsvoorwaarden staat dat u dit na afloop van het contract ontvangt. U heeft de korting niet ontvangen en hier bent u het niet mee eens.

    Verloop contracten
    In 2019 heeft u een 3-jarig contract afgesloten bij Budget Energie. Bij dit contract zat geen Budget Korting. In 2022 heeft u een nieuw 1-jarig contract afgesloten. Bij dit contract zat wel een Budget Korting.

    Budget Korting
    In de kortingsvoorwaarden staat dat u recht heeft op een Budget Korting van EUR 300,- na afloop van uw contract. Dit klopt ook. Normaal gesproken zou de Budget Korting ook worden uitgekeerd op de jaarnota. Bij u is dit niet het geval geweest. Reden hiervoor is dat de Budget Korting al aan het begin van uw verlenging is uitgekeerd. U heeft in 2022 reeds EUR 300,- van Budget Energie ontvangen.

    Ik begrijp dat bovenstaande niet volgens de kortingsvoorwaarden is, maar helaas heeft een medewerker een fout gemaakt en de Budget Korting vooraf uitgekeerd. U eist het bedrag nu alsnog opnieuw te ontvangen, omdat specifiek in uw kortingsvoorwaarden staat dat het bedrag na afloop van het contract wordt uitgekeerd. Dit zou ik natuurlijk kunnen doen. Ik zou nu EUR 300,- naar u uit kunnen keren. De eerdere factuur met een teruggave van EUR 300,- van 2022 zal dan alleen worden tegen geboekt. Dit bedrag heeft u namelijk onrechtmatig ontvangen. Dit bedrag dient u dan ook weer terug te betalen.

    Zoals u begrijpt, komt dit op hetzelfde neer. U moet dan EUR 300,- aan ons terugbetalen. Op deze teruggave had u namelijk geen recht destijds en dus was dit een onverschuldigde betaling. Wij hebben het recht dit terug te vorderen. Vervolgens keren wij weer EUR 300,- naar u uit, zodat u de teruggave in plaats van vooraf achteraf ontvangt. Omdat dit uiteraard op precies hetzelfde neerkomt, laten wij het zo.

    Afronding
    U heeft uw Budget Korting reeds ontvangen en niet nogmaals recht op EUR 300,-. Uw klacht wordt afgewezen.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen