Opgelost door Budget Energie: Budget Energie heeft teveel Kosten Contractbreuk berekend, de eindfactuur is reeds betaald.

content Opgelost
J. Helmigh-Rademaker

Betreft Budget Energie klantnummer 4134581.

Op 30 augustus 2020 heb ik Budget-Energie een bericht verstuurd met het online contactformulier:
Goedendag,
Ik ben per 1 augustus 2020 overgestapt van Budget Energie naar een andere energieleverancier (gas & electriciteit). Van Budget Energie heb ik de eindafrekening ontvangen (factuur 1000015379855).
Hierin is een bedrag voor Kosten Contractbreuk opgenomen ad € 200,00. Dit bedrag is niet correct.
Ik heb 11 maanden gas en electriciteit van Budget Energie afgenomen (van september 2019 t/m juli 2020). De resterende looptijd is derhalve 2 tot 2,5 jaar.
Het verlengingscontract (d.d. juli 2019) voor 3 jaar vermeldt een maximale opzegvergoeding van € 100,00 bij een resterende looptijd van 2 tot 2,5 jaar.
Hierbij verzoek ik u om de opzegvergoeding te corrigeren met € 100,00.
Bij voorbaat hartelijk bedankt.
Gerard Helmigh
Hier heb ik geen reactie op ontvangen.

Op 6 september 2020 heb ik een mailbericht verstuurd naar Budget Energie met de zelfde vraag. Direct na het versturen van dit mailbericht kreeg ik een bericht dat binnen 5 werkdagen zou worden gereageerd
Ook hier heb ik geen reactie op ontvangen

Op 20 september heb ik als reactie op een Tevredenheidsonderzoek van Budget Energie per internet de volgende tekst gestuurd:

Op 30 augustus 2020 heb ik een bericht verstuurd met het contactformulier van Budget Energie met het verzoek om de Kosten Contractbreuk te corrigeren (deze kosten waren € 100,00 te hoog). Hier heb ik geen antwoord op ontvangen.
Op 6 september 2020 heb ik een mailbericht verstuurd aan de Klantenservice van Budget Energie met nogmaals het verzoek om de Kosten Contractbreuk te corrigeren. Direct na het versturen van dit bericht kreeg ik per omgaande mail het bericht dat binnen 5 werkdagen zou worden gereageerd.
Inmiddels 2 weken verstreken zonder een inhoudelijke reactie op mijn verzoek.
Ik overweeg nu om Klachtenkompas in te schakelen om de teveel betaalde Kosten Contractbreuk terug te krijgen.
Ook hier heb ik geen reactie op ontvangen.

Kan Klachtenkompas hierin bemiddelen?

De teveel betaalde Kosten Contractbreuk terugbetalen aan mij.

Budget Energie
    Beste meneer,

Wat vervelend dat u geen reactie heeft ontvangen! Uw e-mail van 30 augustus 2020 is niet gekoppeld aan uw klantgegevens. Wellicht had u geen (correct) adres of klantnummer aangeleverd en hebben wij u daarom gevraagd om aanvullende informatie? Uw tweede e-mail is gelukkig wel door ons ontvangen. Excuses dat u nog geen antwoord heeft gekregen hierop!

Graag reageer ik op de hoogte van de opzegvergoeding. U had bij ons een drie jarig energiecontract met startdatum 31 augustus 2019 en einddatum 31 augustus 2022. U bent vroegtijdig op 1 augustus 2020 overgestapt, inderdaad na 11 maanden zoals u aangeeft. De resterende looptijd is hiermee 2 jaar en 1 maand. Conform de contractvoorwaarden hoort hier een opzegvergoeding bij van €100,00 per product. U nam twee producten bij ons af, gas en elektriciteit, om deze reden brengen wij twee keer €100,00 in rekening.

De eindnota is correct opgemaakt en zullen wij niet corrigeren.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Budget Energie Webcare

J. Helmigh-Rademaker
Het blijkt dat de opzegvergoeding per product geldt, dus 1x voor electriciteit en 1x voor gas. Dit stond niet duidelijk in het contract. Budget Energie stond dus in haar recht om 2x € 100,00 = € 200,00 opzegvergoeding te berekenen.

Ook een klacht indienen over Budget Energie?