Klacht Budget Energie: Budgetenergie betrekt gemeentebestuur bij meningsverschillen

Uitgeest

Budgetenergie betrekt mijn gemeentebestuur bij een meningsverschil over een jaarafrekening door hen in te kopieren van nota's. Navraag bij de Consumentenbond leert dat zij niet op de hoogte zijn van deze praktijken.
Budgetenergie probeert op deze manier druk te zetten op de afhandeling zonder op het probleem in te gaan.

Ik verwacht van een engerieleverancier een professionele houding bij een meningsverschil en geen dreigementen.

Budget Energie
    Beste meneer Ott,Inmiddels hebben wij contact gehad met u over deze klacht. U heeft van ons een e-mail ontvangen. Hieronder volgt een samenvatting.De door u doorgegeven standen zijn niet overgenomen door de netbeheerder en daarom bent u niet op dat verbruik afgerekend bij de oude leverancier.
    We hebben een correctieproces opgestart. Deze is echter geweigerd door de oude leverancier omwille van de verschuiving van het verbruikDit correctieproces is beëindigd en wij hebben u hierover geïnformeerd. De aanmaning is verstuurd voor er een klachtproces was. Dit heeft elkaar gekruist.Ondanks het feit dat we niet kunnen corrigeren, hebben wij u aangeboden het verschil uit te rekenen en na te gaan of u was toegekomen met uw voorschot als wel de juiste standen gebruikt waren.
    Als het verbruik niet bij ons was afgerekend, dan was u toegekomen met uw voorschot
    U betaalt € 217,27 minder voor dit verbruik, omdat het bij ons afgerekend wordt.
    Op dit moment zijn wij in afwachting van uw reactie op onze e-mail. Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare
    Uitgeest
    De reactie slaat helemaal nergens op. Het punt is dat Budgetenergie blijkbaar ongevraagd een gemeente over een geschil met een klant infomeert. Blijkbaar niet in staat om structuur en inhoud te scheiden. Heel budget !
    Budget Energie
    Beste meneer Ott,Inmiddels lijkt de klacht afgehandeld:-wij hebben de gemeente laten weten dat zij de melding kunnen negeren.
    -de kosten zijn verwijderd
    -het openstaande saldo is inmiddels door u voldaanHierbij sluiten wij de klacht. Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u het snelst reageren door te e-mailen naar onze medewerker van de klachtenafdeling, Els.Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare
    Uitgeest
    Budgetenergie ontwijkt de kern van het probleem: mij een ongespecificeerde nota sturen, dan dreigen met incasso's en ongevraagd mijn gemeentebestuur informeren.
    De nota hebben ze nu eindelijk onderbouwd. Blijft overeind staan dat Budgetenergie agressief en onprofessioneel probeert hun gelijk te halen, ook al hebben ze dat niet. Enige vorm van compensatie wijzen ze af.
    Vanaf vandaag ben ik van ze verlost !

Ook een klacht indienen over Budget Energie?