Klacht Budget Energie: Budgetenergie staat mij niet toe om mijn termijnbedrag te verlagen naar een realistische schatting.

# 620530
JanB

Wij maken inmiddels gebruik van een variabel tarief vanaf februari 2022.
Budget energie had een termijnbedrag voorgesteld van 327 euro. Na enige gedoe en een klacht afgelopen zomer is dit uiteindelijk teruggebracht tot een voorschot in lijn met de daadwerkelijk gemaakte kosten deze zomer, ongeveer 180 euro (onder dreigement dat ik niet voor een betaalregeling in aanmerking zou komen, wat ik overigens geen probleem vind). Ik wil namelijk niet in de plus staan met mijn betaling, maar gewoon de maandelijkse kosten betalen. Ik ken mensen in mijn omgeving die aanzienlijke bedragen zijn kwijtgeraakt omdat ze in de plus stonden (teveel betaald). Toen het betreffende energiebedrijf failliet ging kregen zij het teveel betaalde voorschot niet terug.

Om zicht op de daadwerkelijke kosten te krijgen houd ik nu het maandelijkse gebruik en de variabele kosten bij.

Onlangs kreeg ik een e-mail van budgetenergie dat ze het voorschot voor oktober willen verhogen naar meer dan 600 euro. Onduidelijk precies waarom. Als ik het verbruik van 2021 gebruik om mijn kosten in oktober te schatten kom ik lager uit. Daarbij, uiteraard gaat de thermstaat lager dan in 2021 en de kachel waarschijnlijk ook later aan.

Kortom, ik wil mijn voorschot lager instellen dat de website van budgetenergie mij toestaat. Op (klacht)e-mails met verzoek om het voorschot te verlagen tot een realistische schatting voor oktober krijg ik geen antwoord. Ik wil niet gedwongen worden een bufer aan teveel betaald geld op te bouwen bij Budgetenergie. Ik betaal t.z.t. wel bij als de precieze kosten bekend zijn.

Het voorschotbedrag voor oktober aanpassen naar 250 euro.

Budget Energie
    Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor het indienen van uw klacht. Ik heb een interne klachtenprocedure aangemaakt bij Budget Energie. Een medewerker van het klachtenteam neemt binnen 5 werkdagen contact met u op om uw klacht met u te bespreken.

Ik verzoek u vriendelijk om even geduld.

Budget Energie Webcare
    Budget Energie
    Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor het indienen van uw klacht. Ik voorzie u graag van een reactie.

U geeft aan dat uw termijnbedrag is verhoogd door Budget Energie. Dit is eerder ook al het geval geweest. Uw termijnbedrag is toen naar beneden bijgesteld. U wilt dat dit nu ook weer gebeurd.

Volgens u klopt de berekening van Budget Energie niet. Daarbij komt dat u ook niet teveel wilt betalen.

Op uw verzoek heb ik het termijnbedrag aangepast naar € 250,-. De incasso voor het verhoogde termijnbedrag was al naar de bank verstuurd en kan niet meer worden tegen gehouden. Dit bedrag zal dus worden geïncasseerd. U mag deze incasso storneren en de automatische herinnering negeren. Ik heb een nieuwe factuur opgemaakt van € 250,-. Ik heb u hiervoor betaalinformatie gestuurd. Als u dit bedrag betaald en de incasso dus storneert, is de maand oktober voldaan.

De klantenservice is door de drukte helaas niet eerder aan uw verzoek toegekomen. Mijn excuses voor het ongemak.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?