Klacht Budget Energie: Contractueel vastgelegd vast tarief is geen vast tarief?!
Details
Klacht
Na een aanbesteding via de consumentenbond hebben we een driejarig contract afgesloten met een vast tarief. Na ruim 1,5 jaar is onze meter vervangen door een slimme meter - die we overigens ook hadden kunnen weigeren - en nu krijgen we zonder overleg facturen op basis van een piek en daltarief. Dat is voor ons duurder en daarom hebben we 2x contact met de klantenservice gezocht.Ons voorstel was: compenseer de meerkosten of tel piek en dal in de resterende contractperiode bij elkaar op en reken af tegen het contractueel overeengekomen tarief. Kan niet, zei BudgetEnergie, en verwees naar artikel 9 Algemene Voorwaarden. Nagezocht, en hier staat niets wat verwijst naar tariefwijziging bij vervanging door een slimme meter.
Nu zegt BudgetEnergie: wij zijn verplicht de stroom bij de netwerkbeheerder in te kopen tegen piek en daltarief; op één tarief maken we verlies. Als jong bedrijf kunnen we dat niet dragen. In mijn oren klinkt dit niet alsof BudgetEnergie heel sterk staat.
Gewenste oplossing
Compensatie gedurende de rest van de contractperiode, of afrekening op basis van het contractueel vastgelegde tarief.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.