Opgelost door Budget Energie: De kosten energierekening wordt hoger terwijl de tarieven lager zijn bij een zelfde verbruik
Details
Klacht
Vandaag heb ik meerdere malen contact gehad met Budget energie. Het gaat over het nieuw aangeboden 1-jarig vast contract.1: Volgens Budget energie zou ik € 286,- per jaar besparen vergeleken met mijn huidige contract die loopt tot 20 maart 2023. Bij het aangaan van dat vast contract die loopt tot 20 maart '23 zou ik met hetzelfde verbruik € 116.17 gaan betalen. Bij het bepalen van dat bedrag € 116.17 was inclusief 21% btw.
2: Dat zelfde verbruik is bij beide contracten, die van vorig jaar en nieuw aangeboden contract, gehanteerd om tot deze maandelijkse bedragen waar een groot verschil in is. Het verschil is € 32,00. Ik heb om uitleg gevraagd maar niemand kon mij duidelijkheid verschaffen waar die verhoging op is gebaseerd. En ook niet waar die besparing € 286,- terwijl ik juist meer moet gaan betalen. De tarieven zijn overigens ook lager dan mijn vorige contract. Daarover gaat mijn klacht want ik snap er niks van.
kopie 1 afbeelding: aanbod contract die loopt tot 20 maart '23
kopie 2 afbeelding: aanbod vandaag 18 maart via de mail ochtend
kopie 3 afbeelding: aanbod ook vandaag via de mail was plotseling iets hoger. Ook daar snap ik niks van.
3: Waarom het aanbod vanmiddag ineens hoger was dan in de ochtend. Het scheelde niet veel maar toch heel raar
(Het vorige bericht heb ik verwijderd omdat er steeds openbaar bleef staan terwijl ik al was uitgelogd of ik de bijlages publiek wilde maken. Dat betekent dat iedereen mijn bijlages publiek kon maken want ik was tenslotte wel uitgelogd. Ik wil alleen dat klachtenkompas en Budgetenergie de bijlages kunnen lezen ivm persoonlijke gegevens.)
Gewenste oplossing
Dat staat in mijn klacht.Op punt 1, 2 en 3
Bijlagen
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.