Klacht Budget Energie: Eindnota 2 keer te hoog obv verkeerde schattingen

koertb

Ik kreeg vorige maand de eindnota. Voor een periode van 9 maanden moest ik €200 per maand betalen. terwijl toen ik overstapte mij voor werd berekend dat mijn verbruik rond de €100 pm ligt. Toen ben ik de rekening maar even gaan checken. En wat leerde ik? Bij de opstelling van de eindnota zijn geschatte meter waarden gebruikt. Het gasverbruik werd 3-4 keer te hoog ingeschat. En het elektriciteit verbruik 10-25% overschat. OBV mijn eindnota betaalde ik 2 keer teveel. Toen ik dit aangaf bij Budget Energie zeiden ze eerst dat ik het zo moest laten omdat ik toch al een bedrag had terug gekregen via mijn vooruitbetalingen en dat dat ten goede zou komen bij de maandlasten van de nieuwe aanbieder. Alsof ik daar intrap. Ik betaal toch niet €800 teveel bij een aanbieder om dan minder te betalen bij de andere? Budget Energie heeft nooit een reminder gestuurd om de echte meterstanden door te sturen. Dit lijkt verdacht veel op een scam, waarbij Budget Energie hoopt dat mensen hun nota niet checken en zij een veel te hoge rekening betalen obv meterstanden die niet kloppen.

Restitutie van het uitstaande bedrag per ommegaande.

Budget Energie
    Beste meneer Breebaart,

Vervelend om te horen dat uw eindnota is gebaseerd op een schatting en deze schatting hoger is dan de werkelijke meterstanden. Het klopt dat u hierdoor inderdaad meer verbruik bij ons afrekent. Ik heb u zojuist proberen te bellen om uw klacht met u te bespreken, maar helaas krijg ik geen gehoor. Ik laat de uitkomst van uw klacht daarom graag hier achter.

Ik vind het jammer om te zien dat u aangeeft dat Budget Energie een verkeerde schatting heeft gemaakt en dat wij u proberen te misleiden. Dit is zeker niet het geval. U bent overgestapt naar een nieuwe leverancier. Budget Energie is dan niet degene die het verzoek voor de meterstanden stuurt, maar uw nieuwe leverancier. Zij zijn degene die de beginstanden opnemen en deze beginstanden zijn automatisch onze eindstanden. De schatting die is gemaakt is dan ook door uw nieuwe leverancier gemaakt en niet door Budget Energie.

U geeft aan dat de standen niet kloppen en de schatting te hoog is. U dient voor een correctie van de standen bij uw nieuwe leverancier te zijn aangezien zij deze hebben gemaakt. Aangezien u in een eerder stadium ook contact met ons heeft gehad en foto's van uw meterstanden heeft doorgestuurd, hebben wij besloten alsnog een verzoek tot correctie in te dienen bij uw nieuwe leverancier. De standen van de foto's die u heeft gestuurd zullen dan onze eindstanden worden en de beginstanden bij de nieuwe leverancier. Hierin zijn wij echter wel afhankelijk van de nieuwe leverancier en hun akkoord van de correctie.

De correctie kan enige weken in beslag nemen. Ik wil bij deze graag aan u bevestigen dat het verzoek tot correctie zal worden ingediend bij uw nieuwe leverancier. Als zij akkoord gaan, zal de eindnota worden aangepast. Zodra de correctie is voltooid ontvangt u hier een bevestiging van. Voor nu wil ik u vriendelijk verzoeken om even geduld.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?